בניה טרומית – מה זה וכיצד היא יכולה לעזור לנו?

עם השנים, אנחנו יכולים לראות שינויים רבים ומגוונים בתחום הבנייה. השינויים נובעים מתוך רצון לחסוך בזמן, בעלויות, לקצר תהליכים וכן לייצר תהליכי בנייה הרבה יותר ידידותיים לסביבה, הרבה יותר בטוחים ונוחים. 

אחת האופציות שעומדות לרשותנו היא בניה טרומית. מדובר על תהליך בנייה אשר מבוסס על הרעיון שהכל מורכב בבת אחת במקום. כלומר, אין צורך לבצע תהליך בנייה ארוך ומסורבל, אלא אפשר לבצע את התהליך תוך זמן קצר, לפעמים אפילו תוך ימים ספורים. כמובן שהדרך דורש אישורים, התאמות לשטח, התקנות של מערכות שונות וחיבור למערכות חיצוניות, אך הבנייה עצמה נעשית במקום תוך זמן קצר מאוד. 

בנייה טרומית מתבצעת לא פעם במבנים קטנים, בתי הארחה, צימרים, מחסנים וכן ביחידות דיור. עם השנים אנחנו יכולים לראות שינוי גם בסוג המבנים, שכן היום אפשר למצוא גם מבנים המיועדים למגורים של משפחות, זוגות וכדומה. יחד עם זאת, הבסיס לרוב עבור בניה טרומית היא לצרכים אחרים. 

למה בניה כזו היא משתלמת?

הרעיון של בניה טרומית (בשונה משיטת בנייה מתועשת) הוא שכל המבנה מגיע כיחידה אחת ואפשר לבנות אותו במקום אליו הוא מיועד. ברגע שאנחנו יכולים לייצר תהליך בנייה כזה, אז אין צורך לעבוד בשיטה הרגילה המחייבת תהליכי בנייה מורכבים ומסובכים. אנחנו יכולים להוסיף חדר או קומה למבנה רגילה, אך בעיקרון, אפשר גם שהבנייה תיעשה על כלל המבנה. 

חשוב להבהיר, מדובר בבניה זולה יותר, היא מיועדת לא פעם למקרים בהם יש צורך לבצע תהליכי בנייה מהירים כי אין זמן, כסף או אפשרות לבצע תהליכי בנייה מורכבים. הרבה פעמים, בנייה כזו משמשת תחליף זמני בטרם מתחילים לבצע תהליכי בנייה רגילים על פי הצורך.