שמאי מקרקעין משרד

שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע מוסמך, עם תואר ראשון לכל הפחות, אשר למד שמאות מקרקעין ועבר את בחינת מועצת השמאים ועבר תקופת התמחות בתחום. רק לאחר תקופת ההתמחות יכול היה להירשם בפנקס השמאים ולהעניק שירות זה בצורה חוקית. כאמור שמאי מקרקעין משרד יסייע בנושא של הערכת שווי משרד / הנכס המסחרי שלכם, לרבות משרדים, ויידע להעריך את שוויו האמיתי והמדויק ביותר על פי פרמטרים השונים הקשורים למצבו הפיזי של המשרד, לבדיקות משפטיות שונות ועוד. 

מדוע חשוב לשכור שמאי מקרקעין משרד להערכת הנכס המסחרי שלכם?

שמאי מקרקעין יכול לסייע לנו גם בעניינים משפטיים, גם כאשר אנו רוצים לשאת במשא ומתן על נכס מסוים שאנו מתעניינים ברכישת וגם כאשר אנו רוצים למכור את הנכס ולדעת מהו ערכו האמיתי כדי להעריך את המחיר שאנו רוצים לדרוש בעבור הנכס. כמו כן במקרים שונים של פירוק שותפויות, ירושות ומקרים נוספים העולים לדיון משפטי השופט בדרך כלל יבקש הערכת שמאי מקרקעין מקצועי על מנת להכריע בסוגייה מסוימת. קראו גם מה זה אומר שמאי מקרקעין קומבינציה.

כיצד שמאי המקרקעין מבצע את הערכתו?

  • בדיקת סביבת הנכס – האם יש תשתיות קיימות מסביב לנכס המשפיעות על הערך שלו? האם תשתית חדשה עומדת לקום שתשפיע על ערך הנכס?
  • בדיקות משפטיות – מי הבעלים החוקי של הנכס? על שם מי הנכס רשום ברשות המקרקעין? האם יש על המשרד שעבוד כלשהו? האם המשרד מיועד לשימוש משרדי ולא דירה למגורים למשל?
  • בדיקות היתרי בניה – האם יש חריגות בניה בנכס?
  • בדיקה תכנונית – האם ניתן לבצע שדרוגים לבניית הנכס?
  • בדיקת מיסים – האם יש מיסים או היטלים שונים על הנכס? מה לגבי היטל השבחה והוצאות הצפויות במקרה של מכירת הנכס?

בדיקות אלו ועוד יהוו את הבסיס לכתיבת הדו"ח והערכת השמאי בנוגע לנכס שלכם והערך האמיתי שלו.