ביטוח דירה וביטוח חיים – כשקונים דירה

ביטוח דירה וביטוח חיים – כשקונים דירה

אם אתם כמונו, כלומר "ישראל ישראלי", אתם בוודאי מחזיקים בדירה אחת עם משכנתא, או מנסים להגיע ליעד הזה. בית משלנו זה הגשמת חלום, ואל רק לישראלים. ובכל זאת, כאן בישראל זה יעד מיוחד, כי הדירות מאוד, אבל מאוד יקרות. לא פלא שכל בנק שיציע לכם משכנתא גם ידרוש מכם כל מיני דרישות, ואחת מהן היא כמובן ביטוח חיים (ביטוח משכנתא) וכנראה שגם ביטוח דירה.

ביטוחים אלו בעצם מאפשרים לבנק שלכם, שנתן לכם לא מעט כסף, לישון בשקט. נכון, בנקים לא ישנים, למרות שבהתחשב בשעות הפעילות הקצרות שלהם אין ספק שאם היו רוצים – היו יכולים למצוא זמן לישון. אבל בסופו של דבר גוף שמלווה לכם כסף רוצה להיות בטוח שהוא יקבל אותו חזרה. ולשם כך יש ביטוח.

ביטוח דירה כשקונים דירה

כשקונים דירה ומקבלים משכנתא, בעצם מקבלים הלוואה משמעותית עד מאוד. מרבית הישראלים מחפשים לקבל לא פחות מ-60% מימון מערך הדירה, ועם ערך הדירות הממוצע במשק אתם בוודאי מתחילים להבין באיזה סכומים מדובר. זה לא מפתיע כלל לגלות אם כך, שהבנק דורש ערבויות, הון עצמי, והוכחת יכולת החזר. אבל הבנקים לא מסתפקים בכך.

כל הבנקים בלי יוצאים מן הכלל ידרשו מכם לבצע ביטוח משכנתא, שזה בעצם ביטוח חיים. עוד בלי קשר לביטוח דירה, שזה לא חובה תמיד, אבל מומלץ תמיד, וגם נסביר למה עוד רגע, הרי שביטוח משכנתא אומר שאם חס וחלילה משהו קורה לכם, הבנק עדיין יקבל בחזרה את ההלוואה שהוא נתן לכם.

כפי שאמרנו, ביטוח המשכנתא הוא בעצם ביטוח חיים, והוא חייב לכסות את ערך ההלוואה לפחות. התשלום החודשי שלכם הוא זה שמחזיק את הביטוח פעיל, אך המוטב לביטוח זה הוא לא אתם או משפחתכם, אלא הבנק. לכן, אם זהו ביטוח החיים היחידי שלכם, חשוב להבין שבעצם כל הכסף של הפיצוי יגיע לבנק, ולא למשפחה, ואולי שווה לשקול לעשות ביטוח חיים נוסף, חיצוני, עם מוטבים מבני המשפחה.

ומה עם ביטוח הדירה?

ביטוח הנכס עצמו ברמה הפיסית, כלומר ביטוח לנזקים לדירה, הוא גם צד חיוני בעסקת רכישה, שכן אתם רוצים לדעת שאם קורה משהו לנכס, כמו הצפה, שריפה, קצר חשמלי וכיו"ב, יש לכם גיבוי של חברת ביטוח. חברת הביטוח לא רק מכסה את ההוצאות (חלקית או במלואן), אלא גם תשלח לרוב איש מקצוע לטפל בנזק.

במילים אחרות, ביטוח דירה מאפשר לכם גישה לצוות של אנשי מקצוע שנשלחים מחברה חיצונית, ללא עלות נוספת או עם השתתפות עצמית, כך שאתם יכולים לישון בשקט בידיעה שאם צריך חשמלאי או שרברב, יש מי שישלח אותם, ויש מי שישלם על זה. קרה משהו בנכס? אתם יוצרים קשר עם חברת הביטוח, והם מטפלים בהכול.