ארונות הזזה – איך לבחור?

ארונות הזזה – איך לבחור?

בשנים האחרונות יותר ויותר משפחות בוחרות להציב בביתן ארונות הזזה, וזאת במקום הארונות הקלאסיים שדלתותיהם נפתחות על צירן. הסיבות לכך קשורות למראה האלגנטי, הפונקציונאליות הרבה וכמובן החיסכון הרב במקום שהם יוצרים. ולמרות שמדובר באופציה קוסמת עבור כל אחד מחדרי הבית, הרי שעדיין ישנם מספר שיקולים שחשוב לקחת בחשבון בבחירת ארונות אלו. בשורות הקרובות נעמוד על המרכזיים שבהם.

חומרים מהם מורכב ארון הזזה

ברשתות הריהוט ובנגריות המובילות יוצעו לכם ארונות הזזה מחומרים שונים ומגוונים, כאשר העץ הינו ללא ספק השולט העיקרי בתחום. ניתן למצוא סוגים שונים של ארונות הזזה על טהרת העץ ובאופן הבא:

  • עץ מלא – העץ המלא הוא האיכותי ביותר מבין סוגי העץ. ארון הזזה על בסיס זה יהיה עשוי מפלטות של עץ גושני והמראה הסופי שיתקבל הוא מראה העץ הטבעי האהוב על כולנו מבחינת הצבעים, הטקסטורה, מראה ה-"טבעות" וכו'.
  • סנדוויץ' – עץ הסנדוויץ' בנוי משכבות של שבבי עץ בצורת שתי וערב ומכאן חוזקו. מדובר בסוג עץ איכותי ביותר ממנו מייצרים גם ארונות מטבח. הוא עמיד לאורך שנים ומאפשר גמישות עיצובית רבה במיוחד. תוכלו למצוא ארונות הזזה רבים על בסיס זה.
  • סיבית – קרויה לעיתים גם מלמין. אלה הם שבבי עץ דחוסים שנכבשו יחד עם דבקים על מנת ליצור משטחים שמתאימים לייצור רהיטים רבים. הסיבית אומנת נחשבת לחומר פחות איכותי בתחום הארונות בין היתר בגלל הרגישות למים, אך יחד עם זאת, כאשר הסיבית מחופה בצורה איכותית ודחיסותה גבוהה, היא עדיין יכולה לשמש שנים רבות כחדשה.

חשוב להדגיש כי פעמים רבות סוג החומר מתקשר לדלתות החזית בלבד ויש לשים לכך לב. כך למשל ניתן למצוא "ארונות הזזה מעץ מלא" אך לגלות כי השלד בכלל עשוי מסנדויץ' והדלתות מעץ מלא. בררו זאת מראש מול ספק ארונות ההזזה שלכם!

סוגי חיפויים לארונות הזזה

ניתן למצוא מגוון רחב של חיפויים עבור ארונות הזזה כאשר כל סוג של חיפוי הוא למעשה זה שמשפיע על הטון העיצובי של הארון שרכשתם:

  • פורמייקה ולמינטו – חיפויים שמודבקים על גבי הדלתות ומקנים להן את הגוון והטקסטורה הרצויים. ניתן לבחור מבין שלל אפשרויות בקטגוריה זו.
  • שלייפלק – טכנולוגיה של צביעה בתנור של צבעי אפוקסי שמקנים לדלת איטום כנגד נוזלים ומראה עיצובי אלגנטי, חלק ואחיד.
  • פורניר – לוחות דקים של עץ מלא וגושני שמקנים לארונות מראה כפרי וחמים וזאת מבלי להשקיע בלוחות גושניים מסיביים וגדולים בעלויות גבוהות.

יישום החיפויים על גבי דלתות הארונות הינו חשוב ביותר, על מנת שיחזיקו מעמד זמן רב ביותר ויראו כחדשים גם שנים רבות לאחר הרכישה. מסיבה זו חשוב להתקשר עם יצרן ארונות הזזה בעל מוניטין שמקפיד על שימוש בחומרים איכותיים וטכנולוגיית ייצור מתקדמת.