מהו פרויקט גמר תכנון מבנים ואיך להיות מוכנים אליו?

מהו פרויקט גמר תכנון מבנים ואיך להיות מוכנים אליו?

תכנון פרויקט בנייה זו מלאכה מורכבת, ארוכה ומצריכה מהמתכנן ידע וכלים רבים על מנת להצליח במשימה. המשימה כמובן אינה מסתיימת בתכנון רווי נתונים, חישובים מדויקים ועמידה בתקנים וחוקי בנייה אלא מצריכה מהמתכנן לעמוד גם בייתכנות ביצוע המשימה ויישום התכנון על כל פרטיו. פרויקט גמר תכנון מבנים מצריך מהמתכננים לאסוף את כל הידע שיש בידיהם על מנת לעבור את כל המכשולים בדרך ולהגיש אותו בהצלחה על מנת לקבל בסופו של דבר את התעודה לה הוא עמל מספר שנים. בסיום הגשת הפרויקט, עומד הנבחן מול הבוחנים ועליו לענות על מספר שאלות על מנת להבהיר להם את הנקודות עליהן הוא נשאל. 

אם כך, מהו אותו פרויקט גמר ומה חשוב לדעת עליו? 

פרויקט גמר תכנון מבנים הינו הפרויקט הסופי לפני קבלת תעודה או תואר והוא חלק בלתי נפרד מהלימודים ההנדסיים של התלמיד בין אם תואר מהנדס או הנדסאי. פרויקט הגמר מהווה סיכום על כל מרכיבי החומרים ונושאי התוכן שנלמדו במהלך השנים. למעשה כל סטודנט וסטודנטית לומדים תורת הבנייה, חומרים, מומנטים, חישובים ועוד ידע רב נוסף על מנת להיות מהנדסים או הנדסאי בניין מקצועיים. למעשה זאת הפעם הראשונה המוחלטת שבה הסטודנטים מציגים באופן טוטאלי וכולל על כל מרכיבי התכנון את הידע שרכשו לאורך השנים באוניברסיטה, במכללה או הטכניון. ועל כן, אין פשרות ופרויקט הגמר הוא המשוכה האחרונה לקבלת התואר או התעודה. 

מהם המרכיבים של הפרויקט?

הפרויקט מורכב מכמה רבדים שעל הסטודנטים לעמוד בכולם בהצלחה וכן, לספק תשובות לשאלות הבוחנים בסיום הפרזנטציה. הבוחנים שואלים את שאלותיהם על מנת שלסטודנט מצד אחד תהיה אפשרות להבהיר נושאים שאינם באים לידי ביטוי בצורה ברורה ומנגד כדי להיות בטוחים כי את עבודת הגמר הנבחן ביצע בעצמו והוא מבין את הנתונים שאותם הוא מציג בפניהם. 

בפרויקט גמר תכנון מבנים יש להציג תכנון של מבנה בעל 8 קומות, חישוב המדרגות של המבנה, חישובים סטטיים, תקרה טיפוסית של המבנה,  עמודים, קירות וקורות ועוד נתונים רבים המאפשרים לבוחנים להבין את הפרויקט. כמובן כל אלו חייבים להיות מוצגים גם בשרטוטים רבים על מנת לעבור את פרויקט גמר תכנון מבנים בהצלחה ולסיים עם תעודה מוכרת מוסד הלימודים.