בניית מסלעות

אם לאחרונה טיילתם בחיק הטבע ונתקלתם במדרון תלול או עלייה גבוהה שעברתם באמצעות הליכה על גבי סלעים מדורגים, דעו כי חזיתם למעשה בתהליכי טבע מיוחדים ומעניינים המעניקים לקרקע פתרון מושלם להפרשי גובה ושיפועים הקיימים באזור, כיוון שהסלעים הגדולים עליהם דרכתם לא רק מאפשרים למטיילים מצע בטוח ונוח ללכת עליו – אלא גם מונעים מסחף של אדמה ואבנים קטנות להתדרדר.

תהליכי טבע אלו אפשרו למעשה להעניק פתרון אסתטי ופרקטי לעיצוב ותכנון גינות, חצרות ושטחים פתוחים באמצעות בניית מסלעות. מסלעה היא תיאור של מבנה סלעים הניצבים אחד על השני באופן מדורג, וכך יוצרים מעין קיר תומך לקרקע אך גם מראה דקורטיבי ומיוחד המעצים את יופי החלל החיצוני.

למה צריך לבנות מסלעה?

בניית מסלעות מאפשרת לשלוט על תהליכי הסחף שנוצרים בקרקע באופן טבעי, זאת לאחר שמי גשמים מחלחלים לפני הקרקע ויוצרים ערוצים ונחלים המשנים את מראה וצורת הקרקע, ובגינות ואזורים בהם קיימת צמחיה סחף הקרקע עשוי לפגוע בגידולים אלו ולגרום לשינוי המראה האסתטי של המקום. הקמה של מסלעה מאפשרת פתרון יעיל לטווח ארוך לצמצום הפרשי גובה בקרקע, וגם למנוע היווצרות שיפועים בשטחים פתוחים דרכם יחלחלו מים ויגרמו הרס.

מה היתרונות של בניית מסלעות?

כאמור, בניית מסלעות מאפשרת למנוע פגיעה והרס של פני הקרקע כתוצאה מגשמים ותהליכים המתקיימים בטבע, אך בנוסף לכך מסלעה עם סלעים מיוחדים מהעולם מהווה פריט עיצובי ייחודי ומרשים בגינות וחללים פתוחים אותם רוצים לשדרג במראה דקורטיבי. מסלעה בגינה מהווה אלמנט עיצובי הודות להנחת סלעים ואבנים באופן מדורג, יצירת תיחום בגינה ואפשרות לשתילה של סוגים רבים של צמחים הודות לקרקע מחוזקת ופורה.

תהליך הבנייה של מסלעה איכותית ומעוצבת צריך להיעשות על ידי תכנון מקדים ומחושב, ולשם כך מומלץ לפנות אל חנות קריסטלים וסלעים המתמחה בייבוא ושיווק של אבנים וסלעים בהתאמה אישית.