איך לבחור מערכת אזעקה לבית?

איך לבחור מערכת אזעקה לבית?

ערכו של הציוד האישי שלנו הולך ועולה – יש לנו סמארטפון חדשני, מחשב מתקדם, ועוד מיני גאדג'אטים בבית, ופורצים רבים מודעים לכך. אם בעבר פורצים וגנבים היו נכנסים הביתה על מנת לגנוב את הכסף מהבלטות, כיום הם פורצים בשביל לגנוב מחשבים, טלפונים וציוד יקר ערך. על מנת למנוע מקרים כאלו, ישראלים רבים בוחרים להתקין מערכת אזעקה לבית. אך כיצד נדע אילו מן המערכות המוצעות בשוק מתאימות לדרישות ולתקציב שלנו? בדיוק בשביל זה אתם צריכים לקרוא את המאמר הזה.

מערכת אזעקה לבית – מה הם סוגי המערכות הקיימים בשוק?

ישנם שני סוגים של מערכת אזעקה לבית – קווית ואלחוטית.

  • מערכת אזעקה קווית – מערכת קווית היא מערכת שיכולה להתאים לבית שהינו בשלבי בנייה, וזאת מכיוון שהכנת התשתית למערכת כזו בבית קיים מצריכה לחצוב בקיר ולבנות תעלות חיווט. במידה והבית שלכם הינו בשלבי בנייה, רוב בעלי המקצוע ממליצים להתקין מערכת קווית מכיוון שהיא אינה מופרעת בהפרעות קליטה אלחוטיות ומחזיקה מעמד לאורך זמן. 
  • מערכת אזעקה אלחוטית – כפי שציינו קודם, מערכת אלחוטית מתאימה למי שרוצה להתקין מערכת אזעקה לבית בבית קיים. להבדיל ממערכת קווית, מערכת אלחוטית דורשת מעט יותר תחזוקה ולעתים יכולה להיות נתונה להפרעות בקו, אך כיום ניתן למצוא בשוק מערכות אלחוטיות מתקדמות מאוד שמשתוות ברמתן למערכות הקוויות. 

מערכת אזעקה לבית – גלאים חיצוניים ופנימיים

לאחר שבחרנו בין מערכת קווית למערכת אלחוטית, נותר לבחור בין גלאים פנימיים וחיצוניים.
גלאים פנימיים מיועדים, כשמם, לפנים הבית, ואילו גלאים חיצוניים מתאימים לבתים פרטיים עם חצר או גינה. אחד היתרונות בגלאים חיצוניים הוא שהם מסייעים לגלות את הפורץ או הגנב בטרם הם פרצו לתוך הבית, ואף משמשים כגורם הרתעה, אך החיסרון הוא המחיר הגבוה משמעותית מגלאים פנימיים, לצד פוטנציאל לאזעקות שווא. אם אתם מתגוררים בבניין, תוכלו להסתפק בגלאים פנימיים. במידה ואתם גרים בבית פרטי – מומלץ להצטייד גם בגלאים חיצוניים. ככלל, הגלאים צריכים להיות פזורים על כל השטח עליו אתם רוצים להגן, וכמו כן לשים לב אילו גלאים מותאמים למערכת קווית ואילו למערכת אלחוטית.