חשיבותם של יועצים לבנייה ירוקה לפרויקט שלכם

חשיבותם של יועצים לבנייה ירוקה לפרויקט שלכם

בעשורים האחרונים יותר ויותר עיריות ורשויות מקומיות מעמידות בפני מתכננים ואנשים פרטיים המעוניינים לבנות בתים או מבנים שונים לעמוד בתנאים מחמירים ביותר לבנייה הירוקה. במיוחד בשנים האחרונות אנחנו ישנה עליה משמעותית במספר הרשויות המקומיות ברחבי הארץ הדורשות לעמוד בתקנים שונים ומחמירים וזאת על מנת שהבניה תאושר. עם סיוע וליווי של יועצים לבנייה ירוקה אתם יכולים להיות רגועים יותר כי התכנון של המבנה יאושר לפחות בדרישות התכנון הללו מול המשרד להגנת הסביבה, מחלקת הדסה עירונית וכל גורם אחר המשויך לנושא. 

במדינות שונות ברחבי העולם הבנייה הירוקה היא הגדרה ישנה מאוד ולאורך עשרות רבות של שנים הם מתכננים ובונים את המבנים כשהנושא נגד עיניהם כל הזמן. בשנים האחרונות גם בישראל החלו הרשויות השונות להציב דרישות ותקנים על מנת לאפשר למבנים חדשים לקבל את היתר הבניה ולבנות באופן שיעניק למשתמשי המבנה איכות חיים וישמור על הסביבה לו. 

תהליך תכנון פרויקט בניה 

כל מבנה באשר הוא מצריך שיתוף פעולה של גורמים שונים על מנת שהתהליך יקבל את האישורים הנדרשים ולסיים את בנייתו במהרה. אנשי המקצוע השונים כגון אדריכלים, מהנדסי חשמל, מהנדסי אינסטלציה וניקוז, יועצי תנועה, יועצי בנייה ירוקה ועוד רבים אחרים מרכיבים כמו פאזל את תכנון המבנה וכך כל אחד בתחומו מוצא את הפתרונות הטובים ביותר תחת שמירה על החוקים והתקנים לסיום הפרויקט בהצלחה ולקבלת טופס 4. 

מהו תפקידו של יועץ בנייה ירוקה?

על פי הגדרת המשרד להגנת הסביבה, בניה ירוקה שהיא למעשה בניה בת קיימא, מאפשרת עוד בשלבי התכנון בבניית מבנה שאינו ישפיע לרעה על הסביבה, שיאפשר לדיירים או המשתמשים העתידיים במבנה להשתמש במערכות חסכוניות של משאבי הטבע ולמנוע מפגעים סביבתיים שישפיעו על איכות חייהם של הדיירים במבנה והן של דיירי הסביבה. תפקידו של יועץ בניה ירוקה הינו משמעותי ביותר מתחילת תכנון הפרויקט לצורך קבלת היתר בניה. ולכן יועצים לבנייה ירוקה מלווים את הפרויקט עוד בשלבי התכנון העקרוני בהגשת היתר בנייה, לאורך הפרויקט לביצוע ביקורות בשטח ועד לקבלת טופס 4 וזאת על מנת להתמצא בכל הנתונים ותנאי השטח המתוכננים לכל אורך הדרך ולספק פתרונות במקרה הצורך.