יוקר המחיה בארץ גורם למשקיעים לעבור לחו"ל

אין זה סוד שאנחנו בישראל מתמודדים עם יוקר מחייה. זה נובע מסיבות שונות, היסטוריות, חברתיות, פוליטיות ואחרות. מדובר על תופעה שבשביל להתמודד איתה צריך לקבל החלטות קשות אשר עלולות לפגוע בגורמים שונים. מדובר בגורמים חזקים מצד אחד ומצד שני, מדובר על גורמים בעלי חשיבות פוליטית עבור מפלגות מסוימות. 

למשל, יוקר המחייה בא לידי ביטוי בתחום הנדל"ן. אנחנו יכולים לראות כיצד המחירים רק עולים כל הזמן ואנשים מתקשים מאוד לרכוש דירות למגורים. זאת בזמן שאחרים יכולים לרכוש דירות להשקעות. העניין הוא, שגם מי שרוכש דירה להשקעה לא בהכרח מרוויח ממנה את התשואה הנכונה, בגלל העלויות והקושי של אנשים לעמוד בהן. 

לכן הרבה מאוד אנשים מוצאים פתרום במעבר להשקעה בחו"ל כמו קניית נכסים בפורטוגל. במקום לרכוש דירה בישראל ולהשקיע בה, אזי שהם מעדיפים לחפש השקעות בחו"ל. בצורה כזו, הם יכולים לייצר לעצמם רווח הרבה יותר משמעותי, הם יכולים להחזיר את ההשקעה תוך זמן קצר יותר. 

למה זה משתלם להשקיע או לעבור לחו"ל?

צריך לומר, לא רק שמשקיעים ישראלים רבים בוחרים להשקיע בחו"ל, אלא גם רבים בוחרים לעבור להתגורר בחו"ל. הרי אם יוקר המחייה בישראל הוא גבוה, אין סיבה כלכלית להמשיך ולהתגורר במקום בו לא ניתן להשקיע ומנגד, המחירים גבוהים, המס גבוה, וזה כמובן משפיע לרעה על איכות החיים. 

הפתרון הוא מעבר למדינה בה יכולת ההשקעה היא גבוהה יותר, יוקר המחייה נמוך ואפשר לייצר רווח הרבה יותר משמעותי מבחינה כלכלית. בין אם זה אומר שניתן לייצר יותר כסף, ניתן להשקיע בצורה אופטימאלית, לחסוך יותר וכן ההוצאות היומיומיות ומעבר לכך הן נמוכות ביחס למצב בישראל באופן טבעי זה גם שקול לשאלה, איפה אפשר לקיים אורח חיים נוח ואיכותי.