טרוורטין

טרוורטין

תהליך עיצוב הבית כולל בתוכו גם את סוג ומראה הריצוף שישלוט בחללים השונים ברחבי הבית. נוסף לפרקטיות של אבני הריצוף, קיים בהם ממד עיצובי בלתי נפרד מהמראה המיוחד של כל הבית. לכן אם אתם מחפשים ריצוף בעל מראה וטקסטורה ייחודיים, כיצד שתכירו את אבן טרוורטין.

מהו טרוורטין?

מדובר על סוג של סלע יבשתי שנוצר בכדור הארץ באופן טבעי מסלעים אחרים שקדמו לו. מאפייני אבן הטרוורטין הם צבע בגווני אדמה בהירים (צבע בז'), שטח פנים מחורר המעניק לו טקסטורה ייחודית בעלת משקעים טבעיים, וכן עמידות גבוהה במיוחד הודות לתהליך הייצור הטבעי המאפיין אותו – עליו נרחיב בהמשך.

הודות לכל המאפיינים הללו, אבני טרוורטין משמשות למגוון שימושים לחיפוי וריצוף של פנים הבית וגם לריצוף וחיפוי חיצוני.

כיצד אבן טרוורטין נוצרת?

כאמור, תהליך הייצור של אבן הטרוורטין הינו טבעי בדומה לאבנים טבעיות אחרות המצויות בכדור הארץ ונתונות לשינויי אקלים ולחץ. ניתן למצוא את אבני הטרוורטין במקורות מים טבעיים כמו מעיינות קרים, מעיינות חמים, מפלים ונחלים המאופיינים בזרימת מים והצטברות של סידן פחמתי. 

תהליך הייצור הטבעי של האבן מתרחש כאשר המים שעברו בנחלים, מפלים ומעיינות מתייבשים ומותירים שכבת משקעים של קלציט שהוא מינרל של סידן פחמתי. כתוצאה מכך אבני הטרוורטין דומים במראה שלהם לאבני גיר שהם בהירים ונקבוביים.

אילו יתרונות וחסרונות יש לאבן טרוורטין?

אבני טרוורטין הפכו להיות מבוקשות מאוד בקרב צרכנים ישראלים המעוניינים לרצף את ביתם בריצוף איכותי, מיוחד ומעניין. היתרונות הבולטים של הטרוורטין הם מראה ייחודי ויפה של גווני בז' עם טקסטורה שאיננה חלקה באופן טבעי, עמידות גבוהה בכל תנאי מזג האוויר, ובנוסף אבני הטרוורטין מונעות החלקה ולכן ייעודיות לריצוף חוץ של שבילי גישה לבתים. 

יחד עם היתרונות של אבן הטרוורטין ישנם גם כמה חסרונות, כמו רמת ספיגה גבוהה של מים כתוצאה מההרכב המינרלי שלה וכן ריבוי הנקבוביות בה.

מה השימושים הנפוצים בטרוורטין?

כיום ניתן למצוא אבני טרוורטין המשמשות לחיפוי של קירות חיצונים, ריצוף של רצפות בבית או בשטח החיצוני של הבית ועוד. ניתן להתרשם מגוונים מיוחדים ומעניינים של אבני טרוורטין באתר אבסולוטו.