כך תעצבו את גן הילדים המושלם

כך תעצבו את גן הילדים המושלם

כולנו יודעים שלעיצוב יש עוד הרבה משמעויות מלבד היופי והחן. עיצוב נכון יכול להשרות את האוירה המדויקת אליה כיוונו, ליצור מרחבים מותאמים לפעילויות במקום ועוד הרבה מאוד קריטריונים אחרים. כאשר מדובר בעיצוב גן ילדים- חשיבות הפרטים, הקטנים כמו הגדולים, מקבלת משמעות אחרת. (בדקו שולחן וכסאות לילדים מפלסטיק ולמדו כמה חשובה בחירתם). עם התפתחותה של הפסיכולוגיה והלמידה על נפשו של האדם, מתווספות פיסות מידע חיוניות המשפיעות על הרבה מאוד תחומים בחיינו. העיצוב הוא חלק בלתי נפרד. 

עקרונות עיצוב חשובים בגן ילדים

העקרונות הבסיסיים אשר אמורים להוביל תהליך עיצוב גן ילדים יהיו יצירת מרחב בטיחותי, מזמין ומפתח. הגן, הוא המקום הראשון בו ילדים מבלים את רוב שעות היום שלהם כשהם לא בביתם. לכן כל פרט קטן הוא בעל חשיבות עצומה. קבלו כמה עקרונות פרקטיים חשובים בעיצוב גן ילדים:

  • ריהוט מותאם ובטיחותי – דאגו לאבזר את הגן בריהוט, ריהוט לגן ילדים אשר מותאם לגילאי הילדים, העשוי מחומרים רכים ולא מסכנים. סביבה בטוחה תפחית אירועים מסוכנים ולבטח תעזור לצוות להתנהל בצורה רגועה ושקולה במהלך היום.
  • צבעים – עלינו לבחור צבעים שהרבה מחקרים שונים גילו כי הם תורמים בהשריית אנרגיה חיובית ורוגע במרחב. צבעים לדוגמא יהיו: כחול המשדר רוגע, צהוב המשדר שמחה והנאה וכו'. חשבו על הצבעים והתאמתם לפינות השונות.
  • אור – משחקים עם תאורה יכולים להוות אטרקציה אמיתית לילדים. אם זה שימוש בנורות צבעוניות או כל משחק תאורה אחר. שימו לב שכל הכיף הזה נעשה תוך חשיבה על בטיחות קודם כל. 

השקעה בעיצוב הגן – מה זה נותן?

הגן הוא המרחב הראשון מחוץ לבית בו ילדים לומדים, מתרגלים סיטואציות שונות, מפתחים יכולות ובגדול- סופגים את כל מה שמוגש להם במהלך היום. לעיצוב הגן יש משמעות אדירה על התחושה בגן, התנהלות היום וכמובן על התפתחות הילד.