הפחתת עלויות מיסוי מקרקעין

הפחתת עלויות מיסוי מקרקעין

לעיתים קרובות כאשר מוכרים או קונים נכס כלשהו נתקלים בדרישה לתשלום מס על הקנייה או המכירה, מס שבח דירה יחידה למשל. במקרים מהסוג המדובר יתכן מאוד כי המס שיוטל על רכישת הנכס או מכירת הנכס יהיה גבוה מהנדרש, דבר אשר הופך את העסקה לפחות כדאית. על כן, כדאי מאוד להיעזר מראש באיש מקצוע מנוסה שמבין היטב בתחום הפחתת עלויות מיסוי מקרקעין כגון: עורך דין מיסוי מקרקעין. היוועצות עם עורך דין מעין זה יכולה למנוע חבות מס בעסקאות עתידיות ולחסוך עד כמה שניתן בעלויות המיסוי של מקרקעין בעסקה כזאת או אחרת העומדת על הפרק.

מדוע חשוב להיעזר באיש מקצוע בעסקת מקרקעין?

כאמור, כמעט בכל עסקת מקרקעין יש צורך בעורך דין המומחה במיסוי מקרקעין אשר מעודכן בכל השינויים של החוק המשתנים מזמן לזמן וזאת בכדי להתריע וליידע את הלקוח איזה תשלומי מס בדיוק הוא יידרש לשלם בעסקת המקרקעין העומדת על הפרק. עורך דין מיסוי מקרקעין חייב לפעול בצורה מקצועית ולבחור את המסלול המשתלם ביותר עבור תשלום מס רלוונטי בעסקה ללקוח, ביצוע תכנון מס שבח מותאם הוא חשוב. במקרים רבים שבהם חבות המס מייתרת את הכדאיות הכלכלית של העסקה, על עורך הדין להתריע בפני הלקוחות שלו על כך. המטרה היא להפחית עד כמה שניתן את עלויות המס.

מהו מיסוי מקרקעין?

חשוב לדעת כי תחום מיסוי מקרקעין נחשב כיום לאחד הנושאים המורכבים והסבוכים ביותר בתחום המשפט והמיסוי בפרט. מרבת עסקאות המקרקעין ידרשו במס כגון: מס רכישה, היטל השבחה ועוד. החוק מתיר פטורים שונים או מסלולים שונים שמאפשרים במקרים מסוימים הימנעות מתשלום מס בהתאם לעסקה העומדת על הפרק, להפחית את תשלום המס הנדרש בעסקה או אף לפרוס את התשלום של המיסים או ההיטלים העומדים על הפרק, קראו בהרחבה על פריסת מס השבח.  כאשר נעזרים באיש מקצוע רלוונטי ומקצועי לתחום ניתן להפחית עד כמה שאפשר את מיסוי המקרקעין בעסקת נדל"ן.