בדק בית דירה מקבלן – למה זה נחוץ?

בדק בית דירה מקבלן – למה זה נחוץ?

אין ספק שאם בוחנים מה יותר משתלם מבחינה כלכלית ומבחינה מעשית, תכנונית, שימושית, אזי קניית בית חדש מקבלן עדיפה על פני בית משומש מבעליו. הרי בית חדש לא צבר בלאי, הוא נבנה על פי מפרט חדש בהתאם לתוכניות של הקבלן, הרבה פעמים אנחנו יכולים לשלב בו דברים שאנחנו רוצים, לא נעשה בו שימוש וסביר להניח שמצבו יהיה טוב יותר. זו גם הסיבה שהמחיר של בית חדש יהיה גבוה משל בית קיים, בתנאים דומים. 

אך גם במקרה בו אנחנו מבקשים לרכוש דירה מקבלן, יהיה נכון מצידנו לא לעשות זאת בלי לבדוק את המבנה קודם לכן. כלומר, לפני שאנחנו נכנסים לדירה ולפני שאנחנו משלימים את כל סכום הרכישה, עלינו להזמין חברת בדק בית שתבדוק את המבנה ותבחן האם אכן הוא עומד בתנאים ומתאים לשימוש. 

במידה וכן, אז אין בעיה להיכנס אליו ולהשתמש בו. במידה ולא, אנחנו יכולים לדרוש מהקבלן לבצע את התיקונים הנדרשים על פי הדוח של הקבלן. 

מדוע נכון להזמין שירות בדק בית לדירת קבלן

יש כמה סיבות בגללן רצוי להזמין שירות בדק בית:

ראשית, חברת בדק בית דירה מקבלן תבדוק את המבנה כפי שהוא, על מנת לוודא שהכל תקין, הכל עובד ומתפקד כפי שאמור להיות. צוות החברה הכולל אנשי מקצוע בתחומים שונים, יבחן האם המבנה מוכן וערוך לשימוש, ללא תקלות ובעיות. 

שנית, החברה תבדוק האם הקבלן עמד בהסכמים איתנו, הוא ביצע את מה שנקבע והאם המבנה אכן עומד בדרישות ובתנאי תוכנית הבנייה. 

שלישית, הצוות גם יבחן שאכן יש למבנה את כל האישורים הנדרשים בשביל שיהיה ניתן לאכלס ולהשתמש בו בצורה חוקית ללא שום בעיה כזו או אחרת.