תיקון דלתות- המדריך המלא

תיקון דלתות- המדריך המלא

בכל פעם שאתה מעוניין להיכנס אל החדר, זה קורה: הדלת פשוט מסרבת לשתף פעולה. בהתחלה, קצת מאמץ וכוח איפשרו את פתיחתה. אולם כעת אתה מבין שהמצב כבר יַצַא משליטה. אתה מתחיל לברר על תיקון דלתות, מצטייד בכלי העבודה המתאימים ומנסה להתגבר בכוחות עצמך על הנזק.

לכאורה, אופן הפעולה של דלתות פשוט ביותר, וכולל בעיקר שני צירים וידית. אז מדוע הדברים נוטים להשתבש פעם אחר פעם? ומה עושים כאשר זה קורה? כפי שתיראה בהמשך, תיקון דלתות לא מצריך תמיד הזמנה של מנעולן, אם כי במקרים רבים אחרים רצוי להשאיר את העבודה למקצוענים.

תיקון דלתות אשר נשחקו עם הזמן

ב"חוש השישי", ברוס ויליס לא מצליח לפתוח דלת מפני שאינו רואה את מה שחוסם אותה (הוא רוח רפאים, אגב). המציאות היא לא סרט, ובה דלתות רבות מסרבות להיפתח בלי סיבה נראית לעין. סיבוב הידית בחוזקה מספר פעמים פותר לפעמים את הבעיה, אבל לא באמת מצליח למנוע הישנות שלה. בפעם הבאה, ייתכן מאד שהדלת תיתקע באופן מוחלט.

תיקון דלתות פלדה תקועות אפשרי באמצעות מקדחה, מברגים, קרטון ומספר עזרים קטנים אחרים. כל שצריך הוא לשחרר את הברגים ולחפש אחר חריגויות בדלת, נזקי מים, כתמי צבע ועוד. לאחר מכן, יש לעבור על האיזורים הבעיתיים בעזרת כלי ליטוש, להמתין מספר שעות ולהחזיר את הדלת למקומה. לרוב, המשימה מוכתרת בהצלחה כבר בשלב זה.

תיקון דלתות חורקות

אם נחזור רגע לרוחות הרפאים של ברוס ויליס, אמרה שחוקה היא שבסרטי אימה מעולם לא שמעו על שמן לצילינדר. כל דלת בעולם הבידיוני הזה חורקת, כאילו ציריה לא כוללים דבר מלבד חלודה. תיקון נזק מסוג זה נחשב לפשוט באופן יחסי, מאחר ושמן אשר נמרח ביסודיות על הצירים מקטין לרוב את הרעש באופן מהותי.

תיקון דלתות מסוג זה אינו מסובך: פירוק הדלת, ניקוייה מאבק או מלכלוך שהצטבר בה, שיוף הצירים באמצעות נייר ייעודי ומריחת שמן לדלתות (ואפילו שמן לבישול) מהווים צעדים הכרחיים בהקשר הזה. לאחר מספר נענועים של הדלת, ועם התייבשות החומר, הבית שלך יפסיק לשמש סט של סרט אימה.

תיקון דלתות שקשה לבצע לבד

דלתות עלולות להיתקע גם כאשר המפתח נשבר בתוך המנעול, כשהצילינדר נפגע מסיבה כלשהי או כאשר הכיוונון פשוט איבד את הצפון. מקרים כאלה נחשבים כבר ליותר מסובכים, מאחר ולבעל הבית המצוי אין לרוב את הכלים הנדרשים לצורך התיקונים השונים. פה כבר יש צורך ממשי להזמין גורם מקצועי אשר תיקון דלתות הוא המומחיות שלו.