גופי חימום בשירות התעשייה – המגמה הירוקה

גופי חימום בשירות התעשייה – המגמה הירוקה

מערכות החימום בתעשייה כיום מחויבות לפלנטה, לאקלים, לחיים על פני האדמה ולאנושות בכלל, ובפרט זאת – גופי החימום התעשייתיים. שלא כבעבר גופי החימום המוצעים לתעשייה כיום הם חסכוניים יותר ויעילים יותר בצריכת האנרגיה שלהם. צריכה חסכונית ויעילה של אנרגיה זה שם המשחק, וזה גם שם השינוי.  השינוי הירוק במערכות החימום בכלל ובגופי החימום בפרט נמצא בדרך. לא רק התעשייה עוקבת אחריו בעניין רב – גם הרגולטור.

התייעלות מערכות החימום בתעשייה

גופי החימום המסורתיים פועלים באמצעות מערכות קיטור, והם שימשו את התעשייה בעבר ומשמשים אותה עד היום למעשה. מדובר במערכות מסורבלות ויקרות לתחזוק שגורמות נזק סביבתי רב. הדוודים שמחממים את מערכות הקיטור פועלים על גז או על דלק, ובתהליך החימום הם פולטים חומרים מסוכנים מאוד לסביבה. נוסף על כך כדי למנוע מהטמפרטורות לרדת במהלך הזרמת הקיטור בצינורות, יש צורך לחמם את הדוודים שוב ושוב לטמפרטורות גבוהות יותר מהנדרש כדי לשמור על יציבותן.

המגמה העכשווית של הפעלת גופי חימום היא כאמור מגמה ירוקה. לא עוד זיהום סביבתי מסוכן, בזבוז אנרגיה ותחזוקה יקרה של מערכות החימום. העולם צועד בדרך חדשה – דרך ירוקה – שמחייבת את התעשייה בכלל ואת מערכות החימום בפרט.

צועדים קדימה

גופי החימום המוצעים כיום לתפעול מערכות חימום בתעשייה, מותאמים ליעילות ולחיסכון אנרגטי ופועלים על בסיס שמן או על בסיס אנרגיה חשמלית. הם אינם מזהמים את הסביבה ומאפשרים ויסות מדויק של טמפרטורות בקלות יחסית.

בתעשייה כיום אפשר להתאים בקלות יחסית מגוון רב של גופי חימום לצרכים הנדרשים, כמובן לאחר קבלת יעוץ מקצועי, הכוונה והתאמה. נוסף על גופי החימום נוכל למצוא גם סרטי החימום, מחליפי חום, בקרים ורגשי טמפרטורה. כל אחד מהפתרונות הללו מתאימים ומותאמים במיוחד לצרכים הפרטניים של כל תחום תעשייתי, וכולם ללא יוצא מן הכלל מאפשרים יעילות אנרגטית ותהליכי עבודה ידידותיים לסביבה.

כבל חימום בוויסות עצמי

כבל חימום בוויסות עצמי הוא הכלי השמיש ביותר בחימום התעשייתי כיום. השימוש בכבל החימום הוא רב ומגוון ונמצא אותו כמעט בכל מערכת חימום מודרנית – למשל בחימום מכלים, חימום צינורות ועוד. כבלי החימום בוויסות בנויים באופן שמאפשר להם לווסת באופן עצמאי את הטמפרטורה בהתאם לעומס הצריכה הנדרש במערכת.

כבלי חימום בוויסות עצמי מאפשרים לבצע שינויים ותיקונים נקודתיים במערכות החימום בהתאם לצרכי השימוש. התיקון שלהם הוא מקומי, והתאמתם למערכות החימום מתבצעת באופן מקומי. הכבלים עצמם הם מאוד גמישים ומאפשרים עבודה נוחה – ניתן לחתוך אותם בשטח, להחליף מיידית כבלים תקולים או להוסיף עוד כבלים בהתאם לנדרש. אין צורך לתכנן מראש שינויים במערכת החימום שכן התקנת הכבלים היא מקומית, מיידית ומאוד נוחה לתפעול.  

חימום מערכות באמצעות כבלי החימום הוא ידידותי לסביבה, פועל ביעילות אנרגטית מרשימה וחוסך בעלויות.

מוכנות לדרישות רגולטוריות

נכון להיום אין בישראל פיקוח רגולטורי על הפעלת מערכות חימום תעשייתיות אולם המגמה משתנה כבר עכשיו. מטרת השינוי היא להפוך את כלל תחומי התעשייה לידידותיים לסביבה ולחסכוניים באנרגיה. מגמה זאת נמצאת בתהליכי עבודה ומחייבת היערכות לביצוע השינויים.

התקנת גופי החימום הירוקים כחלק מתהליך השינוי היא הכרחית, שכן תחומי תעשייה שעובדים עם מערכות חימום ישנות, בזבזניות ומזיקות לסביבה, עלולים למצוא את עצמם סופגים מיסוי כבד והיטלי עונשין. עולם התעשייה כולו נמצא בתהליכי שינוי, והשינוי הוא בלתי נמנע. לא ניתן לעכב אותו ומומלץ לכבד אותו. בתחום מערכות החימום במיוחד השינוי הוא כל כך ידידותי, קל להתקנה וחסכוני לשימוש ולכן לא כדאי לחכות. למידע נוסף לחצו:  /https://www.0404.co.il/?p=730195