היתר לשיפוץ: מה מותר ומה אסור?

היתר לשיפוץ: מה מותר ומה אסור?

כמעט כל אחד עורך בביתו אחת לכמה שנים, שיפוצים. לצד ההתלבטות וכאב הראש של עיצוב הבית והמסתעף, אסור לשכוח שי ישנם סוגי עבודות שנדרש עבורם היתר לשיפוץ מהרשויות. בשורות הבאות נעשה לכם סדר בעניין, מה מותר ומה אסור? למה מדרש היתר לשיפוץ? ועוד.

כל דבר שדורש בירוקרטיה, הוא מסובך ויקר. מכיוון שכך, קיים קושי בקבלת היתר לשיפוץ או אישור לכל דבר דומה שמצריך את אישור הוועדה המקומית. אך מכיוון שאי אפשר עבור כל בנייה קטנה ולא משמעותית, להיכנס לכל סחבת הבירוקרטיה, תוקנו בשנת 2014 חוקים חדשים על פיהם סוגי עבודות רבים אינם צריכים היתר לשיפוץ וניתן לבצע אותם מבלי לקבל את אישור הוועדה. כדאי לדעת מהם בשביל שלא נסתבך.

מתי לא תצטרכו היתר לשיפוץ

הנה סקירה קצרה על מה מותר ומה אסור להרחיב ולבנות במסגרת שיפוץ מבנה בלי הוצאת היתר בניה. כמובן שהחוק הבסיסי אומר כי על כל בנייה / שיפוץ / הרחבה של מבנה, צריך היתר לשיפוץ. תקנה זו ביסודה הינה לטובתנו. היא מאזנת בין צרכי מגיש הבקשה לסביבתו, שכניו והבטיחות האזורית.

שינוי פנימי

יוצא מן הכלל הזה הוא בנייה פנימית ללא שינוי חזית המבנה. אם אתם מעוניינים לשפץ את פנים המבנה שלכם, ללא שינוי של חזית המבנה, כמובן באישור מהנדס על מנת לשמור על בטיחות המבנה, ניתן לעשות זאת גם ללא קבלת היתר לשיפוץ מהוועדה.

עם זאת, קיימים שינויים פנימיים שכן צריכים עבורם אישור כמו לדוגמה: שינוי מספר הדירות או שיפוץ שנוגע ברכוש המשותף או בשלד הבניין.

ככלל, לפני כל שיפוץ רציני שאתם עומדים לעשות ועל מנת למנוע תקלות עתידיות ,
מומלץ להיוועץ בעורך דין תכנון ובנייה וגם באדריכל בעמק חפר לבנות בשקט .