איך מעריכים שווי דירה?

איך מעריכים שווי דירה?

אנשים רבים שעומדים לפני קניית דירה ובעיקר לפני מכירת דירה רוצים לדעת איך מעריכים שווי דירה? לפני קניית דירה וכאמור, בעיקר לפני מכירת דירה, חשוב לבדוק את עניין הערכת שווי דירה היטב. על מנת שלא תיפלו בפח וכן בכדי שלא תדרשו מחיר גבוה ומופרז מידי על הדירה שלכם ותגלו שאין לו דורשים.

אז איך מעריכים שווי דירה? בשורות הבאות נפרט בפניכם את כל הדרכים להערכת שווי דירה, האלמנטים שצריך לחשב והפרטים החשובים הנוגעים להערכת שווי דירה.

עשו זאת בעצמכם

קיימים שני דרכים לבצע הערכת שווי דירה. אתם יכולים לעשות זאת בעצמכם ותוכלו לעשות זאת בעזרתו של
רועי בנאי שמאי מקרקעין מקצועי. במידה ואתם מעריכים את שווי הדירה שלכם בעצמכם יש לשים לב לכל פרט ולעשות זאת בדיוק רב ובחכמה.

הערכת דירה יכולה לעיתים להוביל אתכם ל'רחוב ללא מוצא'. כלו מר אם אתם אינכם יודעים איך להעריך את הדירה שלכם היטב על פי המחירים בשוק, אתם עלולים למצוא את עצמכם עם דירה שאין לה דורשים.

חשוב מאוד לחשב את שווי הדירה, הרהיטים וכל הנלווה על פי ערכם העכשווי בשוק, ובשקלול כל הנקודות יחד, עליכם להגיע למחיר הגיוני והוגן לשני הצדדים.

שמאי

אני הייתי ממליץ כן לבקש הערכת שווי דירה משמאי מקרקעין מקצועי. תצטרכו לברר כמה עולה שמאי מקרקעין
אמנם כידוע זה מעט כסף אבל זה ישתלם לכם. שמאי מקרקעין יודע מהו השווי של כל דירה. כמו כן, הוא יכול להשוות את הדירה שלכם למכירות קודמות של דירות דומות.

כמו כן, הערכת שווי דירה על ידי שמאי מקרקעין מקובלת יותר גם על הקונים הפוטנציאליים. הם יודעים שכאשר שמאי מומחה סומך ידו על מכירת דירה זו, שווה להשקיע בה את המחיר הנדרש.