תיקון משאבות ביוב

תיקון משאבות ביוב

מטרתה של משאבת ביוב הינן לשאוב מי ביוב בצורה יעילה, בטיחותית, ונקייה. משאבות ביוב לרוב יותקנו בחללים שונים בין אם קטנים או גדולים כדוגמת חניונים, מרתפים, מקלטים, ועוד. וכאשר עולה הצורך לשאוב מים לגובה הקרקע ולנקז אותם, יש צורך להפעיל משאבת ביוב.

בישראל, משאבות ביוב חייבות לעמוד בתקנים המחמירים ביותר, וכל המשאבות שנמכרות בשוק החופשי, אלו משאבות שעברו את כל האישורים הנדרשים של מכון התקנים, שברגע האמת המשאבות יעשו את העבודה שלהן וישאבו את מי הביוב.

משאבות ביוב לא מתקלקלות?

ובכן, כמו כל מוצר, גם משאבות ביוב מתקלקלות, ולכן הן דורשות תחזוקה שוטפת ובמידת הצורך גם תיקון. אם אתם בוחרים לתקן משאבת ביוב, כדאי שמי שיעשה זאת, יהיה איש מקצוע עם הידע הנדרש, שידע לאתר את כל התקלות האופייניות למשאבות ביוב, ובמידה ומדובר על תקלה חריגה גם אותה הוא ידע לפתור ולהחזיר את המשאבה לפעילות בהקדם.

תקלה שלא תטופל בזמן, ותמנע את פעילות המשאבה, יכולה קודם כל לגרום להצפות, ושנית כמובן שיש את האפשרות ש"תיהנו" מהריח של מי הביוב מה שאף אחד לא ממש רוצה.

תחזוקה שוטפת מונעת תקלות

לרוב, אם מבצעים תחזוקה שוטפת למשאבות ביוב על ידי בעלי מקצוע, הסיכוי שיהיו תקלות שידרשו תיקון משאבות ביוב הוא נמוך. זאת, מכיוון שאיש מקצוע בודק באופן תדיר את המשאבה ומבעוד מועד יכול להבחין האם נדרש תיקון למשאבה מכל סיבה שהיא.

איך בעצם מתבצע תיקון משאבות ביוב?

כפי שציינו, רק אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים יכולים לבצע תיקון משאבות ביוב. התיקון כולל החלפת חלקים נדרשים במשאבה (עדיף חלקים מקוריים מאותו היצרן), התקנה של אביזרים חדשים שיסייעו למשאבות לשאוב טוב יותר את מי הביוב.

האם לא כדאי להחליף ישר?

אין ממש צורך להחליף את המשאבה ישר. ההפך, ראשית יש לתת לבעל המקצוע לנסות ולבצע תיקון של המשאבה. החלפה ורכישה של משאבת ביוב חדשה עשויה להגיע להוצאה גדולה. לעומת זאת, תיקון משאבות ביוב הוא משהו זול בהרבה כך, שראשית כמובן שעדיף לנסות ולתקן את המשאבה. אם ממש אין ברירה אז להחליף אותה.

מה הסיבות לתקלות?

משאבות מתקלקלות לרוב בגלל צבירה של לכלוך, הנגמרת עקב המצאות של זמן רב מידי בסביבה של מים מלוכלכים. עם הזמן, המשאבה פשוט תתקשה לבצע את עבודתה.