עיצוב דירות קבלן – הכיצד?

עיצוב דירות קבלן – הכיצד?

חלומו הגדול ביותר של כל אדם הוא לקנות את דירת חלומותיו, כזו שיוכל לעצב כראות עיניו ולהפוך אותה לבית משלו, באופן שישקף את טעמו בצורה הטובה ביותר.

אנשים רבים מעדיפים לקנות דירות ישירות מקבלן לצורך מימוש חלומם. חשוב לזכור כי דירות אלה מגיעות "טאבולה ראסה", כלומר, נקיות לחלוטין וחפות מכל עיצוב כלשהו. לאחר רכישת הדירה, אנו נידרש לגשת למלאכת העיצוב: להפוך את הדירה לבית עליו פנטזנו במשך זמן רב. אז כיצד מעצבים דירה באופן המחמיא ביותר, ובאופן כזה שייצג אותנו ואת אישיותנו? הרי לפניכם כמה טיפים חשובים שיש לתת עליהם את הדעת.

לפני הכל: החליטו על תקציב

אנשים רבים ניגשים לרכישת הדירה ולמלאכת העיצוב מבלי שהחליטו על תקציב מוגדר מראש. לפני שאתם קונים דירה מקבלן, רצוי מאוד להחליט כמה כסף הנכם מעוניינים להשקיע בדירה. באופן זה, תוכלו להימנע מקניית דירות שבהן יהיה צורך בשיפוצים רבים שתרצו לבצע לצורך מימוש עיצוב חלומותיכם, כמו למשל הורדת קירות, בניית קירות נוספים וכדומה. במילים אחרות: אם אין ברשותכם תקציב גדול, עדיף שלא לרכוש דירה בה תצטרכו לבצע שינויים רבים מדיי. בנוסף, מעבר לעלות הדירה, חשוב מאוד גם לקחת בחשבון הן את עלות השיפוצים והעיצוב והן את העלויות הנלוות אליהם, כדוגמת מכשירי חשמל חדשים, סלון, רהיטים לחדר השינה ועוד. למידע נוסף על עיצוב דירות קבלן באתר של של BLV.

שכירת מעצב או מעצבת

אם אין לכם אוריינטציה עיצובית או ידע בסיסי בעיצוב, רצוי מאוד לשכור לצורך המלאכה מעצב או מעצבת. מעצבי פנים הינם אנשים שלמדו כיצד ניתן לעצב את הדירה באופן הטוב והמחמיא ביותר, כזה שיענה על כל רצונותיכם מצד אחד, וייראה גם יפה ובטוב טעם מצד שני. כמו כן, מעצבים יידעו לתת לכם הצעת מחיר ריאלית בנוגע לשינויים אותם תרצו לבצע בדירה, ויידעו להפנות אתכם למקומות הנכונים לצורך רכישת הפריטים והרהיטים הנדרשים לצורך השלמת עיצוב חלומותיכם.

תאורה

התאורה היא אחד הפרטים החשובים ביותר שיש לשים עליהם דגש בעת עיצוב הדירה. תאורה נכונה, בכוחה ליצור אשליות אופטיות, להפוך כל חדר קטן לגדול ולהפוך כל חדר ענק לחמים ונעים למראה. את התאורה יש להתאים לכיווני האור בדירה, לגודל החדרים ולמיקומם של הרהיטים בחדר. כך, למשל, בחדרים גדולים תעדיפו תאורה צהבהבה במקצת, שתעניק לחדר מראה חמים ונעים, וכמו כן תציבו מספר גופי תאורה על מנת להימנע מפינות או איזורים חשוכים העלולים להיווצר בשל גודלו של החדר.