מטבח כהה או בהיר – מה עדיף?

מטבח כהה או בהיר – מה עדיף?

החלטתם לשדרג את המטבח הישן ולהתחדש במטבח חדש ומודרני? איזו התרגשות! בוודאי הדבר בראשון שעולה בראשכם הוא איזה גוון ישלוט בעיצוב המטבח החדש, האם כדאי מטבח בהיר או מטבח כהה? השאלה הזו היא מהותית כיוון שהתשובה לכך תקבע בסופו של דבר את העיצוב הכללי של חלל המטבח, ולכן עליכם להחליט בראש ובראשונה מהו הגוון המועדף עליכם.

כדי שתוכלו להגיע להחלטה בצורה שקולה ונכונה, ריכזנו עבורכם במאמר זה את היתרונות והחסרונות שיש בעיצוב של מטבח בהיר וכהה.

מטבח כהה – יתרונות וחסרונות

הבחירה במטבח כהה תקבע למעשה את צבע החזיתות של ארונות המטבח, כך שכדי להגיע לאפקט העיצוב המתאים החזיתות יהיו בגוונים כהים ודומיננטיים. זכרו כי מטבח כהה אינו בהכרח מחייב חזיתות בצבע שחור, אלא ניתן "לשחק" עם קשת רחבה של צבעים כמו לדוגמה גוון אפור כהה, ירוק כהה, כחול כהה ואפילו גווני עץ כהה שיעניקו מראה חם ונעים לחלל המטבח.

היתרונות של מטבח כהה הוא מינימום נראות של לכלוך על גבי המשטחים הכהים לצד מראה עדכני, חם וייחודי. החסרונות כוללים מראה מעט חשוך ו"אפל" העשוי להיות בחלל של המטבח, וכן גם הבלטה של פגמים ושריטות שנוצרו על גבי המשטחים הכהים.

מטבח בהיר – יתרונות וחסרונות

עיצוב של מטבח בהיר יכלול חזיתות ומשטחים בצבעים בהירים, כאשר גם כאן המשחק יכול להיות בין שלל גוונים שונים על פי העדפה אישית. חוץ מצבע לבן או שמנת הבנאליים, ניתן ליישם גווני פסטל בהירים, גווני עץ בהירים וכו'. היתרונות של מטבח בהיר הם חלל במראה נקי, שקט ופתוח ואילו החסרונות בכך כוללים הבלטה של לכלוך הקיים על גבי המשטחים והחזיתות, דבר המצריך ניקיון תמידי.

מטבח כהה או בהיר – איזה סגנון הוא הטרנדי ביותר?

כפי שניתן לראות, לכל סגנון של מטבח יש את היתרונות והחסרונות שלו. מבחינת טרנדיות ניתן לומר כי גם מטבח כהה וגם מטבח בהיר הם סגנונות עכשוויים, זאת בהתאם לעיצוב המתוכנן התואם לטרנדים החמים הקיימים כיום. כדי לבחור את העיצוב שהכי מתאים לכם, היכנסו לאתר סמגל מטבחים והתרשמו ממגוון עיצובים ייחודיים בגוונים כהים ובהירים.