כיצד בונים את בית החלומות?

כיצד בונים את בית החלומות?

כמעט כולנו חלמנו על הבית שיהיה לנו "כשנהיה גדולים", ובמשך שנים רבות גם עבדנו קשה כדי לחסוך את הכסף הדרוש לצורך השגת המטרה הזו.

עם זאת, בניית בית פרטי היא משימה מאתגרת במיוחד משום שהיא דורשת גם משאבים פיננסיים רבים וגם זמן, השקעה ותכנון. זוגות רבים מתמודדים עם הקושי הנלווה לתהליך של בניית בית פרטי, קושי שעשוי לעורר מתח באופן טבעי לחלוטין. עם המתח הזה אפשר להתמודד בכמה צעדים ראשונים, לפני שהפועלים עולים על הסרבל ומתחילים להרכיב את הקירות.

הצעד הראשון והחשוב ביותר הוא השלב שבו פותחים את תוכנת האקסל ומתחילים לפרט את סעיפי ההוצאה הצפויים, לרבות אדריכל, יועצי קרקע, היתרי בנייה, חשמל, אינסטלציה, טיח, צבע, מיזוג ועיצוב הבית. סביר להניח שאת הסכומים תוכלו למלא רק לאחר פגישות עם אנשי המקצוע, אבל הרשימה הזו היא הבסיס שלכם, וכאן תוכלו לדעת מה צפי ההוצאות שלכם. לנוסחה שלכם הוסיפה 10 עד 15 אחוזים נוספים כמקדם ביטחון, משום שהוצאות בלתי צפויות הן משהו שאפשר לצפות שיקרה.

פוגשים יועצים

השלב הבא בתהליך של בניית בית פרטי הוא המפגש עם היועצים והמומחים השונים. התחילו עם בחירת האדריכל, משום שהוא הדמות המובילה בפרויקט כולו. המלצות הן הדרך הטובה ביותר למצוא את האדריכל הנכון בשבילכם, אך אל תסתפקו בהמלצה אחת על אדריכל אחד – הרחיבו את החיפושים והיפגשו עם שלושה ואף ארבעה אדריכלים כדי שתוכלו להתרשם בעצמכם ולבחון את ההתאמה של האדריכל הנבחר אליכם. רק לאחר בחירת האדריכל וקבלת היתר הבנייה תוכלו לעבור לבנייה עצמה, או באמצעות קבלן שתשכרו לצורך ניהול הפרויקט כולו, או על ידי עבודה ישירה מול הספקים השונים, בתלות בזמן ובאנרגיות שיש לכם להשקיע בתפעול הספקים עצמם.

מעצבים את הבית

לפני שאתם מתחילים כדאי שתהיו ערוכים לכך שבניית בית פרטי עשויה להימשך זמן לא מבוטל. למעשה, בחירת אנשי השירות והיועצים השונים, יחד עם ההליכים הבירוקרטיים של קבלת היתר בנייה בתחילת העבודה וטופס 4 בסיומה, כל אלה יחד עלולים להימשך תקופה ארוכה מאוד שבה תידרשו לאורך רוח. עם זאת, בזמן שביתכם החדש נבנה לנגד עיניכם, תוכלו להתחיל לתכנן את הצעד הבא – עיצוב פנים. חזרו אל טבלת האקסל, בדקו היכן אתם עומדים מבחינת התקציב שהגדרתם ופעלו באופן מחושב גם בתכנון החלל הפנימי של הבית. נקודת האור שלכם היא שכשתגיעו לשלב הזה תדעו שהרגע הגדול מתקרב וממש עוד מעט תוכלו להתמקם בבית החלומות שלכם!