גינות גג – למה חשוב לשים לב?

גינות גג – למה חשוב לשים לב?

גינה על הגג זה קונספט די מהפכני המאפשר לאנשים המתגוררים במרחבים עירוניים צפופים, ליהנות מפינה קטנה ופרטית של טבע וזמן איכות עם המשפחה והשכנים. יחד עם זאת, הקמתן של גינות גג הוא עניין מקצועי לחלוטין, וחייב להתבצע על ידי אנשי המקצוע המתאימים, עם הניסיון הנדרש ועם הידע המקצועי הנדרש לשם כך. אחד הדברים החשובים לבצע לפני כל תהליך של הקמת גינה על הגג, הוא לקבל אישור מהנדס בניין שיבחן את יכולת הגג לעמוד בעומסי המשקל הצפויים של הגינה. עומסים אלה יכולים לנבוע ממשקל מי ההשקיה, משקל הצמחיה והדשא, משקל מתקנים אחרים שיוצבו בגינה, וכמובן משקל האנשים שיבלו בגינה.

מזרקה, בריכת דגם ואפילו ג'קוזי ממש על הגג

לאחר קבלת אישור מהנדס, יש לתכנן את הגינה במסגרת תכנית הקמה מסודרת ומקצועית הכוללת את כל התשתיות והמערכות שישולבו בגינה. תשתיות ומערכות אלה כוללות את תשתית הניקוז, תשתית ההשקיה, מערכת תאורה וחשמל, מערכות נלוות למתקנים שאתם מעוניינים לשלב בגינה כמו מזרקה קטנה, בריכת דגים קטנה או אולי אפילו ג'קוזי או בריכת שחיה ביתית. בהמשך הדרך, יש לבנות תכנית עיצוב לגינה הכוללת את קווי המיתאר של הגינה, הפרופורציות, סוגי הצמחיה שיישתלו, שילוב של צמחיה מלאכותית על פי הצורך או ההעדפה וכדומה. כל אלה צריכים להיות מתוכננים וסגורים מראש לפני שמתחילים בתהליך ההקמה של גינות גג.

בונים גינה על הגג, ועושים את זה נכון

מרגע שכל התוכניות והאישורים עומדים במקומם, תוכלו לתת לאנשי המקצוע להתחיל ולהקים את הגינה שלכם. בהיבט זה חשוב מאוד לוודא שאתם בוחרים אנשי מקצוע בעלי ניסיון בתחום זה, וכאלה שגם יכולים להוכיח את הניסיון הזה עם דוגמאות של גינות גג בהן תוכלו לבקר. כמו כן, חשוב לבדוק במיוחד את קיומו של אישור מהנדס הבניין, ואת התכנית המסודרת עבור תשתית הניקוז. ניקוז לא נכון ולא מקצועי יכול לגרום לנזקים רבים שיגרמו לכם להתחרט על הקמת הגינה מלכתחילה. וודאו שאתם עושים את הדברים נכון, עם האנשים הנכונים, ואם צריך, בקשו מספר חוות דעת.