משכנתא לבית נוסף – למה זה חיוני?

משכנתא לבית נוסף – למה זה חיוני?

על מנת לרכוש בית, לא משנה באיזה מחר ומאיזה סוג, ברוב המקרים אנחנו נידרש לקחת משכנתא. הרי לא נוכל לשלם עבור הבית אך ורק דרך ההון העצמי שעומד לרשותנו, כך לפחות בקרב רוב האנשים. 

זה נכון גם אם אנחנו רוצים לקנות בית נוסף. למשל, אם יש לנו בית ואנחנו מעוניינים לרכוש בית נוסף להשקעה או בשביל שהילדים שלנו יוכלו להתגורר בו, אזי שנידרש לקחת משכנתא שתשרת אותנו. 

לשמחתנו, האופציה הזאת קיימת עבורנו, בין אם זה דרך בנקים ובין אם זה דרך גורמי מימון חוץ בנקאיים. מדובר על משכנתא נוספת, אשר תוכל לשרת אותנו לצורך כך. סביר להניח שהמשכנתא תתבסס, בין היתר, על העובדה שיש לנו בית ואנחנו נוכל להחזיר אותה, על ידי כך שנוכל למכור את הבית בעתיד, אם יהיה צורך בכך.

לפני שנסביר כיצד לוקחים משכנתא לבית נוסף, חשוב להבהיר, אנחנו אמורים לבחון היטב את התנאים שעומדים לרשותנו וכמובן את התנאים אשר הגורם המלווה דורש מאיתנו, בשביל שנוכל להשתמש בה ולהחזיר אותה בעתיד, בצורה שתהיה נוחה עבורנו מבחינה כספית. 

כיצד לוקחים משכנתא לבית נוסף?

בעיקרון, אין הבדל מהותי בין משכנתא ראשונה למשכנתא שנייה, כלומר בין משכנתא לבית ראשון או משכנתא לבית נוסף. מה שכן, הבנק יבחן את השאלה האם אנחנו סיימנו להחזיר את המשכנתא הראשונה ואם לא, האם יש לנו אפשרות לקחת משכנתא נוספת. במקרים רבים, נחזיר את המשכנתא דרך ההשקעה בנכס והשכרתו. 

חשוב לבחון את המסלולים שעומדים לרשותנו בסיוע גורם המציע ייעוץ משכנתא, וכיצד הם יכולים להשפיע על היכולת הכלכלית שלנו לאורך זמן. אנחנו צריכים לבחון מה הן הריביות, מה הם התנאים ועד כמה זה יכול להשפיע אלינו לטווח ארוך. 

לפני יום, חשוב לומר, החלטה לקחת משכנתא נוספת היא משמעותית, היא יכולה להשפיע שנים קדימה על היכולות הכלכליות ועל אפשרות לייצר ביטחון כלכלי איתן. לכן חשוב להתייחס אליה בהתאם ולבחון את כל האופציות שעומדות בפנינו בשביל לקבל החלטה מושכלת בסופו של דבר לגבי שאלה זו וכיצד נשתמש במשכנתא בצורה נכונה.