שוקלים לרכוש דירה בפרויקט תמ"א 38? כמה דברים ששווה לדעת לפניי

שוקלים לרכוש דירה בפרויקט תמ"א 38? כמה דברים ששווה לדעת לפניי

פרויקט תמ"א 38 הוא מיזם מורכב וסבוך וברוב המקרים מי שמעוניין לרכוש בו דירה אינו מודע למלוא הסיכונים והבעיות ולכן קיימת חשיבות אקוטית לשכור את שירותיו של עו"ד רכישת דירה תמ"א 38 שמתמקצע בפרויקטים של תמ"א 38 מתחילת התהליך ועד סיומו.

חשיבותו של הליווי המשפטי

מטרתו של פרויקט תמ"א 38 הוא לחזק מבנים ישנים כדי שיישארו יציבים גם בעת רעידת אדמה אם תקרה. במיזם מסוג זה הקבלן מבצע את חיזוק היסודות בהתאם לדרישה של המהנדס והקונסטרוקטור. הדיירים אינם משלמים עבור עבודות הבנייה הללו ובתמורה הקבלן בונה כמה קומות חדשות מעל המבנה הקיים וזאת על פי ההנחיות ההנדסיות.

עורך דין אשר מלווה לקוחות פוטנציאלים שמעוניינים לרכוש דירה באחת הקומות החדשות בפרויקט תמ"א 38 מעניק להם את מלוא המעטפת. 

בשלב הראשון הוא בודק באופן מוקפד את אישורי החיזוק והבנייה כדי לוודא שהקבלן אכן חיזק כראוי את המבנה בהתאם לדרישה של אנשי המקצוע, כך שמדובר בבניין יציב.

כמו כן עליו לבדוק שכל אחד מדיירי המבנה חתם על חוזה בעניין פרויקט תמ"א 38 זה ושהוא מסכים לביצוע הפרויקט בבניין זה על כל שלביו, כולל החיזוק של הבטונים וכולל כמות הקומות והדירות שייבנו מעל המבנה הנוכחי. התנגדות ואי חתימה אפילו של דייר אחד עלולה לטרוף את הקלפים ולכן יש להיערך לכל תרחיש ולבדוק את כל הנתונים באופן מעמיק.

בנוסף לכך עורך הדין בודק במחלקת ההנדסה של הרשות המקומית שפרויקט תמ"א 38 ספציפי זה קיבל את כל האישורים ואת כל ההיתרים הנדרשים. החשש הוא שהקבלן יתחיל את העבודה ולאחר מכן הרשות תעצור את העבודה, לאור חוסר באישורים המתאימים.

> הורידו כאן הסכם שיתוף במקרקעין דו משפחתי