שירות ממונה בטיחות בבניה

שירות ממונה בטיחות בבניה

אתרי בנייה מהווים אתרים שעלולים לסכן את העובדים בהם. בהעדר התנהלות נכונה ובטוחה באתרי בנייה, חייהם של העובדים באתרים הללו בסכנה תמידית. לא פעם שומעים על עובדים באתרי בנייה שנפלו אל מותם או שנהרגו בתאונות עבודה כאלה ואחרות. אין ספק כי לא פעם מדובר על תאונות שניתן למנוע. שירות ממונה בטיחות בבניה הוא דבר קריטי לצורך שמירה על בטיחותם של העובדים באתר בנייה כזה או אחר. כיום בישראל על פי החוק בכל אתר בנייה יש למנות ממונה בטיחות שידאג לשלומם של העובדים במקום.

מה תפקידו של ממונה בטיחות בבנייה?

ממונה בטיחות בבנייה הוא איש מקצוע שתפקידו הוא לדאוג שהעובדים באתרי הבנייה יעבדו בצורה הבטוחה ביותר. יש לו תפקידים רבים הנוגעים לבטיחות של העובדים והבטיחות באתר הבנייה. הוא בונה תוכנית שעל פי על העובדים לעבוד מבחינה בטיחותית, הוא מוודא שיש את הציוד הנדרש לצורך שמירה על הבטיחות, הוא מעביר לעובדים הדרכות בטיחות לעבודה שלהם, הוא מסיק מסקנות נדרשות מתאונות שהתחוללו במקום העבודה וזאת בכדי להקפיד על התנהלות אחרת מההתנהלות שהובילה לאותה התאונה ועוד. אין ספק כי לממונה בטיחות מטעם חברת Prosafe Safety יש תפקיד חשוב ולא פעם הוא זה שמונע תאונות שונות מיותרות לחלוטין באתר בנייה כזה או אחר.

מיהו ממונה בטיחות?

ממונה בטיחות לא יכול להיות כל אדם באשר הוא, אלא רק אדם שלמד את התחום היטב וקיבל את האסמכה הנדרשת לעסוק בתחום זה. ממונה בטיחות הוא ללא ספק איש מקצוע נדרש עבור אתרי בנייה ועל כן, טרם בוחרים אותו יש לוודא כי הוא למד את התחום וכי הוא מוסמך לעסוק בו וכן, שיש לו ידע וניסיון בתחום זה ושהוא מבצע את עבודתו בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות.