גדול או קטן? חדרי אמבטיה מעוצבים לכולם

גדול או קטן? חדרי אמבטיה מעוצבים לכולם

רואים אותם מציצים בכל כתבה על עיצוב בתים ועל סגנונות מיוחדים או אפילו ניצול נכון של אלמנטים שונים, והם נראים תמיד חדרי אמבטיה יוקרתיים שהשקיען בהם כסף רב. מה שישראלים לא תמיד יודעים הוא שחדרים כאלה אפשר לעצב בתקציב צנוע יחסית משום שהיום כל מה שמוצאים בחדרי רחצה, כמו כלים סניטריים ואפילו ריהוט כמו ארונות אמבטיה ואבזור כמו פרזולים למיניהם, מיוצר מלכתחילה בסטנדרטים הרבה יותר גבוהים ממה שהיה נהוג בעבר. זה קורה הודות לטכנולוגיה חדשנית יותר שמאפשרת לייצר כל דבר כך שייראה מיליון דולר גם מחומרים עמידים אך פשוטים בהרבה, וזה גם משום שמעצבים מרשים לעצמם לעצב מראה שלם של חדר כזה בהתאמה לחלום הישראלי על בית אסתטי וייצוגי.

עיצוב יותר ייחודי של ארונות

ארונות אמבטיה הם בדרך כלל הפריט האחרון שמכניסים לחדר רחצה משום שלוקחים בחשבון קודם כל את המקום הפנוי של הכלים הסניטריים החיוניים. אלא שגם בחדרים קטנים וגם בגדולים הגיע הזמן לתכנן שטחי עיצוב וניצול מקסימלי של חלל החדר. היום אפשר למצוא גם פתרונות אחסון מבלי להתפשר על כך ולחלק את כל המגבות והתמרוקים בין חדר השירות לארונות בבית. לחדרים קטנים אפשר למצוא ארונות קטנים שמתאימים למקום הפנוי שנותר והתאים ארונות גדולים שונים שמתאימים לחדרי רחצה מרווחים יותר מבלי להתפשר על המראה ההרמוני. מראה כזה מושג על ידי התאמה לקו העיצובי של החיפויים, הריצוף וגם הכלים, הסניטריים כמובן.

ניצול נכון יותר של חלל החדר

תכנון טוב של ארונות פותר גם את הבעיה של חסימת החדר בגלל ארונות שאינם מתאימים למבנה החדר ולתפקידו. החשש מארון גדול שיסתום את חדר האמבטיה ויתפוס יותר מדי מקום מובן. זה חשוב כדי לאפשר תנועה חופשית בין האסלה למקלחת או לאמבטיה ולכיור. הבעיה יכולה להיפתר באמצעים שונים: על ידי תליית הארון לאורך קיר כך שלא יפריע לתנועה, בגובה. או שאפשר גם לתלות שידה באוויר, כשבתוכה שקוע כיור או שהוא מונח עליה, תלוי בדגם שבחרתם לחדר שלכם. כמובן שהארונות כאן הם קטנים יחסית כדי לנצל בצורה מקסימלית את החלל מבלי להפריע. אפשר גם להזמין ארון שייראה קטן אבל הוא גדול משום שהוא צר וארוך ומוצב בפינה מבלי להפריע לתנועה ולזרימה.

ארונות גדולים הם פינוק אמיתי

ככל שאנחנו מעבירים לחדר האמבטיה יותר פונקציות, כמו טיפוח עצמי וזמן איכות באמבטיה מפנקת או ג'קוזי, אנחנו זקוקים גם ליותר אחסון בחדר עצמו. לכך יתאימו ארונות גדולים שמתאימים לחדרי רחצה מרווחים שתוכננו כך מההתחלה. להם אפשר להתאים ארונות מסוגים שונים ביחד – תלויים כשידה או מדפים, מונחים על הרצפה עם או בלי רגליים ורווח תחתון. זוהי דרך נהדרת להפוך את חדר האמבטיה שלכם לספא ביתי ולחדר פינוק והתרגעות כשהכל בהישג יד.