מתי נצטרך עורך דין הפרת חוזה?

מתי נצטרך עורך דין הפרת חוזה?

אין חולק על כך שבמציאות העסקית, על פי הנוהג ועל פי המשפט, חוזים צריך לקיים. חוזים בעל פי או בכתב מאפשרים לקדם עסקים ופרויקטים ואף להסדיר יחסים בין אישיים עם מידה ברורה של וודאות. ובכל זאת, במציאות עשויים להתרחש מקרים שבהם חוזה מופר. מתי נצטרך עורך דין הפרת חוזה?

ביצוע החוזה או תשלום פיצויים 

עורך דין בתחום הפרת החוזים מסייע ללקוחותיו להתמודד עם השלכות שונות של הפרת הסכמים. בין היתר, עורך הדין יכול לסייע בכלים משפטיים לאלץ את הצד השני לעמוד בתנאי ההסכם. במידה והדבר איננו ישים, ניתן לדרוש מהצד המפר לשלם פיצויים. 

תביעה בגין נזקים ישירים או לא ישירים 

בחיים אנו חותמים על הסכמים קטנים ועל הסכמים גדולים. הסכמים נחתמים בין עובד למעביד, בין גורמים עסקיים, בין שותפים, בין רוכשים ומוכרים של דירות ונכסים ואף בין בני משפחה אחת (לדוגמא, הסכמי ממון). עורך דין שילווה אותנו בתחום זה יסייע למשל במצבים הבאים:

  • פיצוי בגין נזק ישיר מהפרת החוזה – הפרה של חוזים יכולה לגרום לנזק ישיר. כך למשל מי שקנה דירה וחתם על חוזה הפסיק לחפש דירה מגורים אחרת. בזמן שחלף, יתכן שמחירי הדיור עלו ויתכן שאבדו הזדמנויות עקב שינוי תנאי השוק. 
  • פיצוי בשל נזק עקיף מהפרת החוזה – הפרת חוזים עשויה לגרום לנזק ישיר הנובע מהפרת החוזה. לדוגמא, עובד שנחתם עימו חוזה, עבר דירה לקרבת מקום העבודה אך בסופו של דבר החוזה הופר.
  • נזק ממוני ולא ממוני – הנזק מהפרת חוזה יכול להיות ממוני או לא ממוני. כאשר הנזק מההפרה איננו בטל בשישים, בין אם מבחינה רגשית, בין אם מבחינה כספית ובין אם מכל בחינה אחרת, ניעזר בעורך דין המתמחה בכך. 

עו"ד שלומי וינברג עומד לרשותכם. מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישת ייעוץ.