מדריך מקוצר: ניצול חכם של הזדמנויות נדל"ן בחו"ל

מדריך מקוצר: ניצול חכם של הזדמנויות נדל"ן בחו"ל

בלא מעט מקרים, יזמי נדל"ן שמשקיעים בפרויקטים שונים ברחבי הארץ, מבקשים להשקיע גם בפרויקטים ייחודיים בחו"ל, זאת הודות לעלויות הנמוכות, להיצע המגוון ולתשואה הכלכלית שהנכסים עשויים להניב. כיצד תנצלו הזדמנויות נדל"ן בחו"ל באופן חכם? הנה מספר טיפים חשובים.

אפיק השקעה מוביל

אחד מאפיקי ההשקעה המובילים ביותר בשנים האחרונות הוא תחום הנדל"ן. וגם בתקופה מאתגרת, בה העולם מתמודד עם מגיפה עולמית, יש מי שמבקשים להשקיע בנדל"ן בחו"ל, ולו כדי לנצל את היצע ההשקעות הקיים כעת.

תחילה נציין שיזמות נדל"ן טומנת בחובה לא מעט בירוקרטיה, ועל כן, טוב לדעת כי אפשר לקבל שירותי נוטריון אונליין במהירות, ולו כדי לתרגם את מלאו המסמכים הנחוצים בשפה המקומית של המדינה בה אתם מתכננים לרכוש את הנכס. כמו כן, יש לברר מראש אילו ריביות צפויות לכם, ומהם הסיכונים הנלווים להשקעה.

אחת הסיבות שבגללן ישראלים מבקשים להשקיע בנדל"ן בחו"ל, היא בשל העלויות הנמוכות של נכסי הנדל"ן (ביחד לישראל כמובן). אם לא די בכך, גם ההיצע מאוד מגוון, ואף ניתן לבחור בסוג ההשקעה הרצוי (טווח קצר או ארוך וכו'). לכן, גם מי שלא עוסק בהשקעות נדל"ן בתדירות גבוהה, מבקש להשקיע בנכס בחו"ל – גם אם מדובר בהשקעה חד פעמית. ההשקעות הללו עשויות להניב תשואות יפות, ועל כן מדובר באפיק השקעה משתלם.

באיזו מדינה תרצו להשקיע?

אין ספק שכדי לבצע השקעה נכונה, חשוב לעשות את שיעורי הבית וללמוד על אודות המדינה שבה תרצו להשקיע בנדל"ן. חשו בלהבין מהם שיעורי התשואה במדינות הזרות, מה גובה המיסוי וכמובן – אילו יתרונות יש בהשקעה מסוג זה ואילו חסרונות. רק לאחר שכל הפרטים יהיו בידיכם, תוכלו לתכנן את ההשקעה על הצד הטוב ביותר. בין המדינות המומלצות כיום להשקעה תמצאו את ארצות הברית, פורטוגל, פולין, גיאורגיה, יוון ואפילו רומניה.

טיפ: בררו אילו הזדמנויות כלכליות טמונות במדינות השונות. ערכו השוואת מחירים, ונסו להבין איזו השקעה תהיה האידיאלית ביותר בעבורכם.

מהו סוג ההשקעה?

האם אתם מעוניינים להשקיע בנכס לטווח הארוך? האם מדובר בהשקעה לטווח קצר? האם זה חלק מפרויקט של קבוצת רכישה? חשוב לקחת בחשבון את כל הפרטים הללו, ולהבין אם מדובר בהשקעה משתלמת, ובייחוד, יש להבין באיזה שלב תוכלו להחזיר את ההשקעה. פה נעצור לציין שאם אין לכם ידע בנושא, כדאי לקרוא תכנים ומאמרים מקצועיים, ולבצע את התהליך בליווי של איש מקצוע.

בהצלחה.