טיפים לתיקון דלתות

טיפים לתיקון דלתות

דלת תקועה או תקולה באופן כללי גורמת לעוגמת נפש רבה. בחלק מהמקרים ניתן לפתור את הבעיה בפשטות יחסית, אפילו בכוחות עצמכם, אבל יש גם מצבים שבהם תיקון דלתות יכול להתבצע רק ע"י מומחה בתחום. הטיפים הבאים יעזרו לכם להתמודד עם מצב שבו הדלת לא משתפת פעולה.

באילו מקרים אפשר לנסות לפתוח דלת תקועה עם מברג או כרטיס פלסטיק?

כשהדלת טרוקה – כלומר לא נעולה אלא סגורה באמצעות הלשונית בלבד – אפשר לנסות לפתוח אותה באמצעות מברג או כרטיס פלסטיק קשיח. אופציה נוספת היא לגזור חלק מבקבוק משקה גדול שעשוי מפלסטיק ולהשתמש בו כדי לשחרר את הלשונית. הפעולה היא פשוט להעביר את פיסת הפלסטיק מעלה ומטה באזור הלשונית עד שהיא משתחררת. אם הדלת נשארה טרוקה, יש להזמין מנעולן.

איך תדעו מה גרם לתקלה בדלת רב בריח?

תיקון דלתות רב בריח מחייב קודם כל זיהוי של גורם התקלה. האפשרויות הנפוצות ביותר הן:

לכלוכים בשקעים – מצב אחר הוא כשהשקעים לא פנויים לקלוט את הבריחים, בגלל שיש בהם לכלוך או אפילו חפצים זעירים. ההמלצה היא לעבור על כל השקעים, כולל זה שברצפה אם יש כזה, ולוודא שהם נקיים לחלוטין.

דלת לא ננעלת – מקור הבעיה עשוי להיות בריח תגבור לא תקין או דלת לא מכוונת. בריח תגבור הוא אותו בריח שיוצא מהדלת בחלק התחתון שלה אל הרצפה. כדי לדעת אם בריח זה מייצר את התקלה, השאירו את הדלת פתוחה ונסו לנעול אותה. אם בריח התגבור לא יוצא החוצה, זהו מקור הבעיה ומי שיספק את הפתרון הוא מנעולן מיומן (בעלות של כ-250 ש"ח). לעומת זאת אם כל הבריחים יוצאים החוצה באופן תקין לחלוטין הבעיה היא תזוזה (אפילו קלה של הדלת) כך שהבריחים לא נמצאים מול השקעים. גם תיקון דלתות במצב כזה מחייב הזמנת איש מקצוע מנוסה.

מתי מזמינים מנעולן ומתי מתקין דלתות?

טיפ חשוב נוסף הוא לגבי את מי מזמינים כשנוצר צורך באיש מקצוע. תיקון דלת שהבעיה בהן היא במנגנון מתבצע ע"י מנעולן, וכדאי מאוד לוודא שיש לו תעודת יושר (וגם ניסיון כמובן לא מזיק). כשהבעיה היא בדלת עצמה או במסגרת, הפתרון יינתן ע"י מתקין דלתות.