איך אלמנטים עיצוביים יעלו את ערכו של הנכס שלכם?

איך אלמנטים עיצוביים יעלו את ערכו של הנכס שלכם?

בעלי בתים ודירות מחפשים בעקביות אחר דרכים שונות ויצירתיות על מנת להעלות את הערך הכספי של הכנסים שלהם. החיפוש הזה נכון לא רק עבור אלו המחזיקים בנכסים רבים, אלא לכל משפחה ממוצעת המתגוררת בדירה אשר בבעלותה, ויכולה להרוויח לא מעט מהעלאת שווי הנכס שברשותה. העלאת שווי הנכס יכול לבוא יום אחד לכדי ביטוי בדמות של תוספת בת עשרות ומאות אלפי שקלים (ובמקרים מסוימים אף יותר מכך) בעת המכירה של הנכס.
במקרה של דירות להשכרה, מדובר ביתרון מידי ומובהק עוד יותר, שכן העלאת שווי הנכס עשויה להניב דמי שכירות חודשיים גבוהים יותר, אשר יצטברו במהלך השנים לסכומי כסף משמעותיים. אז איך עושים את זה? הנה כמה דרכים שיעזרו לכם להעלות את ערכו של הכנס שלכם.

היעזרו במעצבת פנים

עבודה עם מעצבת פנים מקצועית, לצורך עיצוב מחדש של הדירה או הבית שעשויים להביא להעלאת ערכם, נחשבת לדרך זולה ופשוטה יחסית להשגת מטרה זו. לא מדובר בהכרח בשיפוץ מקיף אשר יעלה בעצמו מאות אלפי שקלים ויצריך את פינוי הנכס למשך תקופת העבודה, אלא דווקא בהוצאה נמוכה יחסית, ובהליך פשוט ונוח, שדרכו ניתן לשנות את פנים הבית או הדירה על ידי עיצובם מחדש בצורה מקצועית. זו היא אחת הדרכים להשיג את התוצאה הרצויה, שהיא עלייה בערך הנכס וקבלת מחיר גבוה יותר במכירתו, או העלאה אפשרית של דמי השכירות המתקבלים עבור נכס זה.

השתמשו בצמחיה מלאכותית

צמחיה מלאכותית משווה למקום רוגע ונועם, ויתרון נוסף ומובהק שלה הוא שהיא דלת תחזוקה וזולה ביחס לצמחים אמיתיים. בעזרת צמחיה מלאכותית תוכלו לשדרג כל חלל בביתכם, ללא צורך (ואפילו עדיף ללא) חשיפה לשמש ישירה, אדמה או כל דבר אחר שצמחים אמיתיים זקוקים לו בשביל לשרוד. בנוסף, צמחיה מלאכותית נשארת אתכם לזמן ארוך, לא דורשת מכם לבקר בנכס שאתם מעוניינים להשכיר ולא גרים בו על מנת לתחזק אותה והיא מייצרת תחושה ביתית ונעימה לכל מי שנכנס לנכס שלכם.

נסו לשפר את נראותו של הבניין

דייר המגיע לדירה מקבל את הרושם הראשוני שלו מהלובי אליו הוא נכנס. במידה והלובי מעופש וקודר, הדייר כבר ייכנס לדירה עם תחושת בלידה מסוימת בנוגע לנכס. אם ברצונכם להעלות את ערך הנכס שלכם ויש לכם את היכולת להשקיע בנראותו של הבניין, כדאי לדאוג לכך שהלובי יראה נקי ומסודר ואף לשדרג אותו בעזרת צמחיה מלאכותית, וגם לראות איך נראה הבניין עצמו מבחוץ. אם הבניין מלא כתמי צבע וקילופים, כדאי לשקול להביא איש מקצוע על מנת לבצע את התיקונים הדרושים, שכן נראות הבניין עלולה להשפיע על הקונה או השוכר מכם את הנכס.

לסיכום, ישנן דרכים רבות לשדרג את הנכס שלכם, אשר עשויות להניב תשואה כלכלית ניכרת עם הזמן. שימו את עצמכם תמיד בנעליו של השוכר או הקונה מכם – מה אתם הייתם רוצים לראות, מה היה מפריע לכם ואיך תוכלו לשנות את זה. כשתרגישו שמימשתם את הפוטנציאל של הנכס שלכם, תרגישו גם אתם יותר בנוח לדרוש עליו יותר והדיירים ירגישו שהם לא משלמים סתם. בנוסף, נכס שנראה טוב – גורם לדיירים להתגאות בו ולשמור עליו. נכס שלא נראה טוב, עושה את הפעולה ההפוכה, ולכן שדרוג הבית מביא איתו יתרונות רבים בכל החזיתות.