היתרונות של דק סינטטי

היתרונות של דק סינטטי

דק סינטטי, תאמינו או לא משמש אנשים רבים, מסעדות, מלונות, ספא, בתי הארחה ומקומות בילוי. הסיבה לשימוש הפופולארי בדק הסינטטי הוא קלות החומר וההרכבה, העמידות של החומר ממנו עשוי הדק הסינטטי, ומגוון היתרונות הנעוצים בו. אז ממה עשוי דק סינטטי ומהן היתרונות הבולטים באלמנט דקורטיבי מסוג זה? התשובות בהמשך.

ממה עשוי הדק הסינטטי?

דק סינטטי הוא אותו דק המורכב מחוץ לבתים ולחללים שונים וניתן למצוא אותו בדרך כלל בחצרות, מסביב לבריכות, לג'קוזי, הוא משמש כבמה, כבסיס למסעדות ועוד.

לדק הסינטטי מספר תרכובות המרכיבות אותו, ביניהן: דק סינטטי העשוי מתרכובת של נסורת עץ מתעשייה ופולימרים – דק זה נחשב דק מאיכות גבוהה במיוחד והוא מיוצר תחת תקנות מחמירות.

בנוסף קיים דק סינטטי מוקצף העשוי מחומר פלסטי בשם פוליוויניל כלוריד.חומר זה נחשב יוקרתי יותר בכל הנוגע לאיכותו ואופן ניקיונו והוא עמיד יותר לשריטות.

עם זאת הדק העשוי פוליווניל הינו פחות עמיד בחשיפה לשמש.  הדק העשוי מהחומר המוקצף אינו מומלץ לריצוף בחצרות והוא נפוץ יותר לריצוף במקומות סגורים.

הסוג השלישי של הדק הסינטטי הוא דק קופוזיט בעליו ציפוי פלסטיק קשיח. דק זה הינו בעל הגנה עשויה פלסטיק שמגינה עליו מפני שריטות כתמים ודהייה עם השנים. הדק נחשב יקר יותר משאר הדגמים עליהם דיברנו קודם.

בחירת פרקטים לבית

מדוע אנשים בוחרים בדק סינטטי ולא בדק מעץ

כיום בעלי עסקים ואנשים פרטיים נוטים לבחור דווקא בדק הסינטטי ולא בדק מעץ משיקולים כלכליים וזאת משום שהדק הסינטטי חוסך באופן משמעותי עלויות: הוא זול משמעותית מהדק העשוי עץ, קל יותר לתחזקו ולהרכיבו, וניתן להחליפו בקלות.

בנוסף לשיקולים הכלכליים מצטרפים גם שיקולים טכניים –  את הדק הסינטטי קל יותר לנקות, הוא בטוח יותר כי אין לו כפיסי עץ שיכולים לצוץ, הוא פשוט להרכבה ולפירוק, והוא חלק יותר מבחינת המרקם שלו.

אילו עיצובים קיימים לדק סינטטי?

דק סינטטי מגיע בעיצובים ובטקסטורות רבות, ניתן לרצף עימו כמעט בכל צורה שנרצה – אלכסונית, ישרה משולבת ועוד.

בנוסף לדק מסוג זה טקסטורות שונות וניתן להגיע איתו לטקסטורות מרהיבות ממש כמו טקסטורות עץ. את הדק ניתן לבחור במגוון צבעים כגון: עץ טבעי, דובדבן, בהיר, דק בצבעים כהים ועוד.