פרוגרמה למבני ציבור

פרוגרמה למבני ציבור

פרוגרמה למבני ציבור היא תוכנית כוללת עבור בנייה של מבני ציבור בעיר חדשה או בשכונה חדשה, שהיא רחבת היקף ולכן יש צורך לבנות בה הרבה מאד מבני ציבור לנוחותם של התושבים החדשים.

תוכניות המבוססות על סטטיסטיקה 

בהתאם לתוכניות הבנייה בעיר או בשכונה חדשה, אפשר לבצע חישובים סטטיסטיים אשר על פיהם אפשר לקבל החלטות. בהתאם לכמות הדירות שנבנות בשכונה ולכמות הממוצעת של הילדים בכל משפחה, אפשר להיערך לקליטה של ילדי המשפחות הללו.

בדרך זו מתכננים מבנה אחד עבור בית ספר יסודי או מעבר לכך, במקבצים כל כמה כיתות בכל קומה. מעבר לכך מתכננים מבנים עבור אשכולות של כמה גני ילדים של העירייה, בהתאם לקבוצות הגיל השונות. כמו כן גני ילדים מיוחדים.

מבנים אחרים יוקמו עבור גני ילדים פעוטים, מעונות יום הכוללים כמה כיתות וכך יוכלו לקלוט ילדים כולל כיתה לתינוקות.

החשיבה לטווח הרחוק, יוצרת בפרוגרמה מיקומים לצרכים נוספים של העיר כמו מרכז מחוננים, מועדון עבור תנועת הנוער, מתנ"ס, אולמות ספורט, מגרשי כדורסל, כדורגל, טניס ועוד. מרפאה שכונתית ותחנה לבריאות המשפחה שיכולות להימצא זו לצד זו או האחת מעל השנייה.

ריאות ירוקות בעיר 

בפרוגרמה מוענקת תשומת לב רבה למיקומן של הריאות הירוקות שהן פארק יפהפה עם אגם מלאכותי אשר משתרע על שטחים גדולים. הפארק המטופח מכיל כמה וכמה אטרקציות כמו גני שעשועים מתוחכמים לכל הגילאים הכוללים גשרים, טיפוס בחבלים, קירות טיפוס ועוד. עבור הילדים הקטנים אפשר למצוא בכמה פינות של הפארק מתקנים שמתאימים לגילם, כולל מתקני כושר להורים.

מבנים עירוניים חיוניים 

אם מדובר בעיר חדשה, יש לקבע גם מיקומים עבור שירותי חירום כמו המשטרה, מד"א, כיבוי אש, בניין העירייה, מכללה ועוד.

קראו כיצד מתבצע תכנון מבני מסחר עם א.גבור אדריכלים