האם כדאי להשקיע בקרקע חקלאית

האם כדאי להשקיע בקרקע חקלאית

השקעה בקרקע חקלאית נחשבת להשקיה די ספקולטיבית מחד, אל כזו שיכולה להניב רווחים משמעותיים מאידך. אנשים רבים חוששים להשקיע בקרקע חקלאית בשל העובדה הפשוטה כי ייתכן מצב שהיא לא תופשר לבנייה גם עוד שנים רבות מה שכמובן ימנע את העלאת הערך שלה. מנגד, במידה והיא אכן תופשר לבנייה, היא יכולה להכפיל ואף לשלש את ערכה ברגע אחד. על כן ישנם רבים אשר בוחרים להימנע מהשקעה ספקולטיבית ומסוכנת זו ולעומתם רבים אחרים שדווקא רואים את ההזדמנות הגדולה של שילוש הונם במידה והקרקע אכן תופשר לבנייה. אנשי מקצוע בתחום יודעים להעריך האם הקרקע תופשר ואם כן, מתי היא תופשר אך אין וודאות מוחלטת ואף לא קרוב לזה.

השקעה ספקולטיבית מחד אל כזו שיכולה להניב מאות אחוזי רווח מאידך

גם אם אנשי המקצוע המומחים ביותר יגיעו שהקרקע עתידה להפוך מופשרת לבנייה בעוד מספר חודשים או שנים, הדברים יכולים להשתנות. כמו כן גם אם קרקע סמוכה בדיוק הופשרה ונראה כי גם הקרקע בה אתם מתעניינים אשר נמצאת בסמיכות לקרקע שהופשרה עומדת להפשיר, ייתכן שהיא תישאר קרקע חקלאית שאינה מוכנה לבנייה לעוד שנים ארוכות. לכן, אפיק השקעה זה נחשב ספקולטיבי מחד אך כזה שיכול להניב מאות אחוזי רווח מאידך. כל שנותר לכם לעשות זה לבחור האם אתם מוכנים לקחת את הסיכון.

ההערכות לא תמיד מתממשות

חשוב לציין ולומר כי ישנם מקרים בהם קרקעות הופשרו תוך זמן קצר והניבו רווחים אדירים לבעל הקרקע ולעומת זאת ישנם גם לא מעט מקרים בהם הקרקע נשארה חקלאית ולא הופשרה גלל במשך שנים ארוכות. חשוב להעריך נכון את עתיד הקרקע בה אתם מתעניינים אך בד בבד להבין כי הערכות יכולות להשתנות כל העת מקצה לקצה.

לעוד מידע, בקרו באתר https://www.banai.co.il/