הפתרון שהפך ליתרון – ציורי קיר

הפתרון שהפך ליתרון – ציורי קיר

כשעברנו לבית החדש זה היה מרגש. חסכנו הרבה מאוד זמן כדי לשפר את הדיור שלנו וכשהגיע הרגע, הרגשנו שהחלום שלנו מתגשם, לא פחות ולא יותר. מצאנו בית צמוד קרקע מדהים, לא גדול מדי לא קטן, עם גינה יפה ומטופחת, סלון רחב ידיים, מטבח מאובזר וחדר לכל ילד.

המעבר הלך חלק למדי. אבל כאשר עברו כמה ימים טובים וכשכל הארגזים נפרקו גילינו שיש לנו סלון גדול, גדול מאוד. אולי אפילו יותר מדי גדול. נוצר לנו אזור לא מנוצל בין המטבח הפתוח לסלון הגדול וכאשר עברנו באזור המעבר הזה הרגשנו שמשהו חסר. משהו מרגיש לא חלק מהבית.

ניסינו לחשוב על הרבה פתרונות; חשבנו להוסיף מחיצה מגבס, חשבנו לבודד את האזור עם פרגוד יפני מעניין, שקלנו לשבור את הקיר וליצור במקומו חלון עם ויטרינה גדולה אבל כל הרעיונות שהעלנו לא היו טובים דיים או שהיו יקרים לנו. לא היה לנו יותר מדי כסף זמין, אחרי שהשקענו את רובו בבית החדש וחיפשנו דווקא רעיונות מיוחדים, זולים יחסית ובלתי שגרתיים.

הישועה הגיעה דווקא מכיוונה של השכנה החדשה. היא נכנסה להגיד לנו שלום וברוכים הבאים וכשהיא ראתה א הקיר המיותם שבין הסלון למטבח – הציעה לנו לשקול ציורי קיר. ציורי קיר? בהתחלה זה נשמע לנו הזוי אולי קצת ילדותי. לא משהו שמתאים לנו.

אבל הדעה הזו השתנתה די מהר. השכנה הראתה לנו תיקי עבודות של ציירי קיר באינטרנט (למרות שעשינו לה פרצופים ספקניים) ובתוך זמן קצר יחסית החלטנו שזה הפתרון הטוב ביותר לקיר שלנו. אנחנו היינו שבויים, שלא בצדק יש לומר, בהנחה שציורי קיר זה משהו שמתאים לפעוטות, ילדים או גג לבני נוער. אולם כאשר עברנו על תיקי העבודות ראינו יצירות אמנות מדהימות שמעטרות סלונים וחדרי שינה של מבוגרים. היו שם דגמים של פרחים, סצנות מסרטים מפורסמים, טבע ונוף, דגמים אבסטרקטים ועוד שפע של דוגמאות לציורי קיר שמתאימים לעולם שלנו, המבוגרים.

הפתרון הזה מצא חן בעינינו בסופו של דבר מכמה בחינות. דבר ראשון המחיר. ההוצאה היא סבירה בהחלט ולא דרשה מאיתנו לשבור תוכניות חסכון או לוותר על ארוחות בשנה הקרובה. דבר שני הוא המהירות. כאשר התחלנו לברר ראינו שאפשר להשלים ציור קיר בזמן די קצר – עד כמה ימים בלבד. כמו כן הבנו שציור קיר הוא עניין הפיך לגמרי ולא צריך מומחים כדי לשנות את המצב. ניתן להוריד ציורי קיר די בקלות בעזרת סיוד. עוד עניין שקסם לנו הוא הייחודיות. לכולם יש ויטרינות גדולות, לכולם יש חלוקה פנימית מיוחדת אבל לא לכולם יש ציורי קיר. וגם אם יש להם בטח אין להם את הציור הספציפי שאנחנו ציירנו.

היום הקיר שהיה מיותר ומיותם הוא המוקד של הבית. כל מי שנכנס לבית בפעם הראשונה נפעם מהציור והוא ללא כל צל של ספק – האלמנט הכי ייחודי ומיוחד בבית שלנו.