יוסי שדה

יוסי שדה

למי שעדיין לא הספיק להכיר את אחד מהאנשים היותר חשובים שקם "ויצא מהקופסא" לטובת הנוער בישראל  בעיקר באזור גוש עציון, הרי שמאמר זה יסקור עבורו חלק מחייו של איש מיוחד, משכמו ומעלה העונה לשם יוסי שדה.

יוסי שדה והקשר לחוות שדה בר

יוסי הקים בשנת 1998 את חוות שדה בר

העמותה שהייתה חלק ממפעל חייו של יוסי שדה, שימשה כגוף ייצוגי עבור הפעילות השוטפת של החווה המדהימה הזו. לאורך שנות פעילות החווה הממוקמת סמוך לישוב נוקדים ועד היום, 

למה הוקמה שדה בר?

מטרות העמותה העיקריות הם לטפל בנוער ללא קורת גג. רק לשם כך, העמותה אותה הקים יוסי, קבלה את השטח מהחטיבה להתיישבות שבהסתדרות הציונית.

כך בדיוק יכול היה יוסי להגשים את החלום הגדול שלו, לעזור לבני נוער ולאנשים צעירים שלא מוצאים את מקומם בחברה, לבנות ולהיבנות במקום היפה והמקסים הזה שנקרא חוות שדה בר.

למה חשוב להתיישב בארץ ישראל?

אם נבחן את דברי הרמב"ן בקפידה, נגלה כי ישנם שני חלקים במצוות יישוב הארץ. החלק הראשון כולל את העם היהודי השולט אך ורק על ארץ ישראל ובכך לא משאיר מקום לשלטון זר בארץ. אולם גם כאשר הדבר נעשה, המצווה עדיין אינה נחשבת שלמה. 

החלק השני של המצווה, מחייב התיישבות של כל חלקי הארץ, כולל האזורים השוממים ביותר. המצווה מחייבת אותנו לא רק לגור בערים מפותחות או בעיירות, אלא גם להפריח את השממה. רק כאשר הארץ נמצאת תחת שלטון יהודי וכל חלק בה מיושב, תתקיים המצווה.