תחומי האחריות של עורך דין מקרקעין

תחומי האחריות של עורך דין מקרקעין

עולם המשפטים מחולק לתחומים ותתי תחומים רבים. רוצים להבין טוב יותר מהם תחומי האחריות של עורך דין מקרקעין? המשיכו לקרוא!

תחומים במשפטים

לפניכם רשימה מקוצרת של תחומים בעולם המשפט הישראלי:

  • פלילי
  • משפחה
  • נזיקין
  • מסחרי
  • מיסים
  • עבודה

כאמור, זוהי רשימה חלקית. לכן חשוב שכל עורך דין יתמחה בתחומו. בעיקר, כשכל תחום מסתעף לתתי תחומים.

עולם המקרקעין

לפני מכירה או רכישה של כל נכס שהוא, חשוב להתייעץ עם עורך דין, המתמחה בדיני מקרקעין. תפקידו של עורך הדין במקרה זה הוא בעיקר ניסוח חוזה המכירה, אך לא רק! תפקידו של עורך הדין הוא גם לבדוק את רישומו של הנכס, וידוא זהותו של הצד השני וכך הלאה.

גם כקבוצה

עד כה דיברנו על עיסוקו של עורך דין מתחום המקרקעין רק אל מול אנשים פרטיים, המעוניינים למכור או לרכוש נכס. אך בזה לא תם העניין! תמיד רצוי, שתהליכים כגון תמ"א 38, פינוי בינוי, קבוצות רכישה וכך הלאה יהיו מלווים על ידי עורך דין מקרקעין על מנת לייצג את כלל הדיירים ואת האינטרסים שלהם בפני הגורמים השונים, הקשורים לפרויקטים השונים.

לא לוותר!

לעתים יש לאנשים נטייה להעדיף לבצע עסקאות נדל"ן מסוגים שונים ללא התייעצות עם עורך דין מקרקעין. החלטה כזו עלולה להוביל לתוצאות הרסניות ללא קשר לצד, בו אתם נמצאים בעסקה. לדוגמה, בעת רכישת דירה, אם לא תוודאו שהיא רשומה בטאבו על שם המוכר, אתם עלולים להפסיד את כל כספכם. כמו כן, ליווי של אדם מנוסה, אשר מתמצה בכל דיני המקרקעין, יכול לעזור לכם להתקדם בתהליך המורכב של ביצוע העסקה.

היות שבעסקי הנדל"ן מדובר בעסקאות הכרוכות בכסף רב, חשוב מאוד להשקיע סכום נוסף של כסף בליווי של עורך דין מקצועי ומנוסה מתחום המקרקעין. כך תוכלו להימנע מבזבוז של כסף רב וזמן יקר ולהישאר רגועים מתוך ידיעה, שיש מי שמבין את התחום על בוריו ומייצג אתכם ובודק עבורכם את כל הפרטים הנדרשים לביצוע עסקה טובה.