מעבר דירה בכיף: מה צריך לדעת לפני שעוברים

מעבר דירה בכיף: מה צריך לדעת לפני שעוברים

מעבר דירה הוא תהליך לא פשוט, בין אם מדובר במעבר לדירה חדשה מקבלן ובין אם מדובר במעבר לדירה קיימת. מדובר בתהליך שבפועל אומנם לוקח ימים ספורים, אך כל הרעיון שלו מתגבש במשך זמן רב והתכנון נעשה במשך חודשים, כאשר גם אחרי שעוברים באופן פיזי, הוא עדיין לא מושלם בהכרח אלא רק אחרי מספר ימים או שבועות.

על מנת שהתהליך יתבצע בצורה מסודרת ונכונה, אזי אנחנו צריכים לדעת בדיוק מה עלינו לעשות וכמובן, כיצד לעשות זאת בצורה אחראית. זאת בשביל שלא נחמיץ שום דבר או שלא נצטרך למצוא את עצמנו במצב בו אנחנו "נלחמים" על דברים שמגיע לנו.

אפשר לחלק את הנושא של מעבר דירה לשלושה חלקים. חלק אחד מתייחס לתהליך החיפוש עצמו, עוד לפני שאנחנו נכנסים לשלב של המעבר בפועל. חלק שני מתייחס לשלב אחרי שאנחנו מוצאים ורוכשים דירה חדשה אך בטרם עוברים אליה בפועל. החלק השלישי הוא המעבר בפועל, וכן כמה ימים לאחר מכן, כשאנחנו כבר מתגוררים בדירה.

לפני שנתייחס לכל אחד השלבים, חשוב להדגיש שכל שלב ושלב צריך להיות מפוקח על ידנו, עלינו להגיע אליו מוכנים ומזומנים. לשם כך, אנחנו יכולים להשתמש באינטרנט ובמקורות מידע אחרים.

למשל, כשאנחנו ניגשים לרכוש ביטוח דירה, שלב מאוד חיוני בתהליך המעבר כפי שנוכל לראות בהמשך, אז מוטב שאנחנו נלמד את הנושא ונבחן כיצד לבצע אותו. אז יהיה לנו קל יותר להחליט איפה לרכוש ביטוח ואיזו פוליסה יכולה להתאים לנו. בצורה כזו גם נהנה ממוצר איכותי שמשתלם לנו וגם לא נבזבז כסף לחינם.

איך מתכוננים למעבר – שלב ראשון

השלב הראשון פחות קשור למעבר בפועל, אלא הוא מתייחס יותר לחיפוש ולרכישה. אך יש בו היבטים שיהיו קשורים כך או אחרת גם למעבר ובוודאי ישפיעו עליו.

למשל, כשאנחנו מחפשים דירה או בית באזור מסוים, אז אנחנו צריכים לדעת מה יש בסביבה שלהם. אילו מוסדות חינוך, מוסדות בריאות, מרכזי קניות, האם יש באזור תחבורה ציבורית ועורקי תחבורה ראשיים וכדומה.

כל זה יכול להשפיע על המעבר, במובן הזה שאנחנו נוכל לדעת האם משתלם לנו לרכוש דירה באזור, וכן אנחנו נוכל לבחון מה בדיוק התנאים, מה נדרש מאיתנו בשביל ליהנות מכל הדברים הנ"ל. זה יעזור לנו בשלבים הבאים. למשל, אם אנחנו צריכים לרשום את הילדים למערכת החינוך, אז יהיה לנו קל יותר בהמשך אם נדע כיצד לעשות את זה וכן מה זה דורש מאיתנו.

לשלב הזה יש חשיבות משמעותית, כפי שאנחנו יכולים להבין, בכל מה שקשור לאיכות החיים שלנו לטווח הרחוק וכמובן על שגרת החיים.

נקודה נוספת שחשוב להתייחס אליה, הן ההוצאות. ברגע שאנחנו מוצאים דירה באזור מסוים, נוכל לברר כמה כסף יעלה לנו להחזיק אותה, בין אם זה מבחינת מסים, ובין אם זה מבחינת היבטים של תחזוקה ואפילו בהתייחסות לנושא כמו ביטוח דירה, למשל.

מה צריך לעשות לפני המעבר בפועל

לפני שאנחנו מבצעים את המעבר בפועל, אחרי שהחלטנו לרכוש דירה מסוימת, עלינו להתכונן היטב לשלב זה בשביל שנוכל לבצע אותו בראש שקט ובצורה בטוחה.

עלינו לפנות אל חברת הובלות אשר תגיע ביום בו אנחנו מעוניינים לבצע את המעבר. עלינו להיערך לכך בהתאם, בין אם זה סידור ארגזים, אריזת החפצים, וכל מה שקשור לתהליך. כך המובילים יוכלו להגיע ולבצע את עבודתם בלי דחיות ועיכובים.

כמו כן, עלינו לבצע את כל מה שנדרש בשביל שנוכל להיכנס לדירה בצורה מסודרת ומאורגנת. כאן נכנסים כל העניינים שקשורים לחשבונות השונים. מים, חשמל, גז, אינטרנט. כך ניכנס ונוכל מיד להשתמש בדירה כפי שאנחנו רוצים.

בשלב זה גם רצוי לרכוש ביטוח דירה מתאים עבורנו. הביטוח אמור לכלול גם את החלק של המבנה וגם את החלק של הרכוש. כך אנחנו נהיה מבוטחים מהרגע הראשון ואם חס וחלילה יקרה משהו, לא נמצא את עצמנו לבד בעניין. רצוי להזמין את הצוות של חברת הביטוח, כמה שיותר מהר, על מנת שיוכלו להציע לנו הצעת מחיר. כך נוכל לרכוש פוליסה ולהשתמש בה מהיום הראשון שאנחנו מתגוררים בנכס.

מה עושים אחרי המעבר?

אחרי שהעברנו את כל החפצים והציוד, הזמנו את כל השירותים ולמעשה נכסנו להתגורר בנכס, הגיע הזמן שלנו להתיישב במקום. בשלב זה, אנחנו אמורים לסדר את כל החפצים כפי שאנחנו רוצים, לארגן את הבית על מנת שנוכל למצוא כל דבר, ולהיות ערוכים למגורים למשך שנים רבות.

מעבר לזה, הרי שאנחנו צריכים לעשות את כל הרישומים שנותרו לנו לבצע, על מנת שנוכל להתחיל את החיים החדשים בצורה מסודרת ונוחה. הדברים יכולים לקחת זמן, אך ככל שנתחיל לעשות זאת מוקדם יותר, כך נוכל להיכנס אל שגרת החיים החדשה בהקדם. כך אנחנו משלימים את מעבר הדירה בצורה פשוטה, נוחה, בלי הרבה סיבוכים ובלי דחיות ועיכובים.