לחצן מצוקה – טכנולוגיה מצילת חיים

לחצן מצוקה – טכנולוגיה מצילת חיים

אנחנו חיים בעידן שבו מדי יום מוצגות בפנינו טכנולוגיות חדשות. כל טכנולוגיה כזו מעוררת עניין רב, לפעמים ממש מסעירה את הדמיון ופותחת בפנינו אפשרויות שלא היו קיימות לפני שהיא פותחה. ויש גם מקרים שבהם ההיבט הטכנולוגי אולי לא מרשים במיוחד, אבל התועלת שלו עצומה – לחצן מצוקה הוא דוגמה מצוינת לכך.

למה לחצן מצוקה הוא חובה לאוכלוסיות מסוימות?

הרעיון הבסיסי של מערכת שידור מצוקה פשוט: במצב חירום אמיתי האדם לא בהכרח מסוגל להתקשר למוקד חירום, להמתין למענה ולתאר את המצוקה שממנה הוא סובל. לחיצה על כפתור לעומת זאת היא פעולה מידית ובסיסית – ולאחריה אנשי המקצוע שמתפעלים את המוקד יודעים כי נדרשת עזרה דחופה וכמובן שולחים צוות רפואי אל אותו אדם.

בפרט חיוני לחצן מצוקה לקשישים שחיים בגפם, לבעלי מוגבלויות, לאוכלוסיות בסיכון, לאנשים במצב סיעודי ולכל מי שעלול להיקלע למצב מסכן חיים וזקוק לפתרון שמאפשר לו להזעיק סיוע בלחיצת כפתור.

מה כולל השירות?

הבסיס של השירות של מוקד החירום הוא באופן טבעי שיגור צוותי חירום לאדם שלחץ על הכפתור וישנו חשש של ממש שהוא נמצא במצוקה שמחייבת התערבות מידית. הצוות שמאייש את המוקד אמון על שליחת אנשי המקצוע המתאימים בכל תרחיש – רופא מנוסה, אמבולנס ובמידת הצורך גם משטרה או כוחות כיבוי אש. בחלק מהמקרים מהווה המוקד שמאחורי לחצן המצוקה גם אופציה לאוזן קשבת ברגעים של לחץ או בדידות קשה.

הסוגים השונים של לחצני מצוקה

לחצן מצוקה עשוי להגיע בכל מיני תצורות. האופציה הקלאסית היא מכשיר שנמצא בנקודה מסוימת בבית, כזו שיש אליה גישה נוחה ולכן בכל מצב שמחייב הזעקת עזרה ניתן יהיה להגיע אל המכשיר וללחוץ על הכפתור המתאים. אופציה נוספת היא שעון שכולל לחצן שכזה, כך שהאדם בעצם עונד את הכפתור עליו באופן קבוע והגישה נוחה אפילו יותר. בכל מקרה המכשיר כולל גם כפתור ביטול, למקרים שבהם הזעקת העזרה בוצעה בטעות ואין באמת צורך לבצע ביקור רופא עד הבית או כל שירות אחר. עוד חשוב להדגיש שהמכשיר הופך עם הזעקת העזרה באופן אוטומטי לאינטרקום כך שבמוקד יכולים לשמוע את האדם ולדעת בדיוק מה מצבו.