מהו תקן בניה ירוקה?

מהו תקן בניה ירוקה?

ככל שחולפות השנים מגלה האנושות כי פעולות שונות פוגעות מכה אנושה ובלתי הפיכה בסביבה. אלו כמויות הפסולת שאנחנו משליכים, החומרים שאינם מפרקים גם לאחר מאות שנים של הטמנה, הגזים הרעילים שחומרי הבערה פולטים ועוד. המסקנה היא שעלינו לחולל שינוי בתפיסת החיים, ולהכניס למודעות הכלל עולמית את החשיבה על איכות הסביבה. כאשר נחולל שינויים ונתרגל להתייחס לאיכות הסביבה ולא רק לנוחות האישית שלנו – אזי ההתדרדרות הסביבתית תתמתן.

על הבניה ועל איכות הסביבה

אחד הענפים שנחשבים למזיקים מאוד לסביבה הוא ענף הבניה. בכל תהליך של בניה משתמשים בחומרים שונים שמפחיתים את המשאבים הקיימים. כמו כן תהליכי העיבוד שלהם מזיקים לסביבה. כמובן שגם השינוע וההובלה של החומרים והכלים הכבדים מוסיפים מרכיב בלתי מבוטל לעניין. כמו כן יש התייחסות לשימוש במבנה. כאשר מתכננים בניה ירוקה עושים מאמץ להקים מבנה שיהיה חסכוני במשאבים ויגן על הסביבה ככל האפשר.

התקן לבניה ירוקה והקמת מבנים

קיים תקן לבנייה ירוקה אשר מגדיר על פי מספר פרקים מהי בנייה ירוקה, וכיצד יש לבצע את הפרויקט על מנת שהבניה אכן תהיה ידידותית לסביבה. בין היתר יש התייחסות להיבטים שונים כמו: נוף, פסולת, אנרגיה, מים, בריאות ורווחה ועוד. לכל נושא יש התייחסות וכללים אשר מגדירים כיצד יש לבנות את המבנה על מנת שהוא יהיה ידידותי ככל האפשר. במידה והמבנה עונה על קריטריונים במידה הנדרשת והוא מתאים לדרישות, הוא יקבל תו תקן לבניה ירוקה.

איך מקבלים תקן לבניה ירוקה?

כדי לקבל את התקן יש לעבור תהליך בניה מותאם לדרישות. את זה נכון לעשות בליווי של חברה שמעניקה שירותי ייעוץ בתחומי הבנייה הירוקה. הליווי של החברה והייעוץ מאפשר לכם להתאים את הבניה לדרישות התקן.

אולי יעניין אתכם גם: בנייה ירוקה ותמ"א 38