ביטוח קבלנים – לא לבנות בלעדיו

ביטוח קבלנים – לא לבנות בלעדיו

קבלני בניין נאלצים להתמודד לא פעם, עם תביעות של לקוחות כנגדם, בין אם זה בגין רשלנות, חוסר מקצועיות, חוסר עמידה בהסכמים או מכל סיבה אחרת. אנחנו קוראים על תביעות כאלה לא פעם, בין אם זה בכלי תקשורת שמדווחים על תביעות של יחידים או תביעות של רוכשים אשר רכשו דירות מקבלן ואינם מרוצים מהתוצאה הסופית. 

מאחר ותביעות כאלה הן שכיחות באופן יחסי, הרי שכל קבלן בנייה חייב להחזיק ברשותו פוליסת ביטוח עבודות קבלניות. מדובר על פוליסה שחברת הביטוח יוצרת באופן ספציפי עבורו, פוליסה מותאמת לצרכים שלו, על מנת שהוא יוכל להגן על עצמו ולבצע את עבודתו בראש שקט, בידיעה ברורה, שאם חס וחלילה קורה משהו והוא נתבע, הרי שהוא יהיה מוגן על ידי חברת הביטוח והיא זו שתישא בעלויות, בהתאם לסוג הפוליסה וכן בהתאם לעלויות שלה. 

לפני שנסביר כיצד בוחרים פוליסה כזו, חשוב לציין, כל קבלן שרוכש ביטוח קבלנים, צריך לוודא שהיא כוללת חלקים שונים, בין אם זה כל מה שמתייחס ספציפית לתביעות על רקע רשלנות וחוסר מקצועיות, בין אם זה כל מה שמתייחס לעיכובים ודחיות במסירת המפתח, אי עמידה בתנאים ובהסכמים וכן חלקים נוספים, כולל כאלה שמתייחסים לתביעות של עובדים כנגד החברה או כנגד הקבלן עצמו. 

כיצד בוחרים את הפוליסה הנכונה 

ראשית, יש לבחור פוליסה שמותאמת לצרכי הקבלן, על פי סוג העבודות שהוא מבצע והגודל שלהן. ישנם קבלנים גדולים שמבצעים עבודות משמעותיות, בעוד שישנם קבלים קטנים יותר שמבצעים עבודות בנייה יותר קטנות, ולכן הם צריכים פוליסות אחרות. 

שנית, יש לבחון את עלויות הפוליסה אל מול התנאים שהחברה מספקת במקרים שונים בהם הקבלן, עלול למצוא את עצמו נתבע על ידי הלקוח או גורם אחר. 

שלישית, יש לבחון את תנאי הפוליסה. באילו תנאים החברה עומדת לצד הקבלן, אילו תנאים היא לא מכסה ועוד. 

ארבע, חשוב לבדוק גם, את איכות החברה, אופי השירות שלה, עד כמה היא נחשבת אמינה ומקצועית, עד כמה ניתן לסמוך עליה שאכן תבצע את העבודה המוטלת עליה ברמה גבוהה.