ביקורת מבנים עם חברת בדק בית – למי זה נחוץ?

ביקורת מבנים עם חברת בדק בית – למי זה נחוץ?

ביקורת מבנים עם חברת בדק בית, הינו שירות חשוב וחיוני שאין לוותר עליו. כל מי שרכש דירה חדשה מקבלן, או לחילופין, בחר לרכוש דירת יד שניה, חייב לבצע ביקורת מבנים, על מנת לקבל תמונה מלאה על מצב הדירה. לא פעם, ניתן למצוא דירות שנראות מעולה מבחינה חיצונית, אך מתחת ליופי הקוסמטי, ישנם לא מעט ליקויים ובעיות. חברה שמתמחה בביצוע ביקורת מבנים ובדק בית, מסוגלת לספק לכל אחד תמונה מלאה על הדירה שהוא עומד לרכוש. בדיוק כפי שלא נבון לרכוש רכב מבלי להעביר אותו בדיקה מדוקדקת במוסך, כך אין זה הגיוני להשקיע סכומי כסף עצומים, מבלי לבדוק את הנכס. בדיקה מעמיקה אמורה לבחון את מצב הצנרת, צורת החיווט של חוטי החשמל, חיפוש אחר ליקויי בנייה ועוד.

ביקורת מבנים עם חברת בדק בית – מי יוכל להרוויח מכך?

כאמור, כל אדם שעומד בפני רכישת דירה, חייב לבצע בדק בית, על מנת להבין את מצב הנכס. אין זה משנה אם מדובר על דירה ישנה המצויה בבניין משנות ה- 80, או לחילופין, דירת קבלן חדשה ישירות מהניילון. בשני המקרים ניתן למצוא ליקויי בנייה חמורים, אשר עלולים להפחית באופן משמעותי את ערך הנכס. כאשר מדובר על דירה חדשה מקבלן, הוא זה שאחראי לתקן את הליקויים השונים. אך מי שלא ישקיע בבדק בית עם חברה מקצועית כמו הורביץ מהנדסים, לא יגלה את הליקויים בזמן האחריות. למשל, במידה וישנו ליקוי באיטום החיצוני, הנזילה עלולה להתרחש רק כעבור שנתיים, אך האחריות של הקבלן היא לשנה בלבד.

כמו כן, כאשר מדובר על דירת יד שנייה, בדק בית יכול לאפשר לרוכש הנכס להחליט האם בכלל מדובר על עסקה משתלמת. לעיתים מחיר התיקונים יהיה גבוה מידי, דבר שיפחית את האטרקטיביות של הדירה. כמו כן, זוהי דרך מעולה להפחית מראש את מחיר הדירה, היות ודוח מפורט של ביקורת מבנים עם בדק בית, כולל את כל הליקויים שלה ואת מחיר התיקון הנדרש. בצורה כזו, ניתן להיכנס למשא ומתן על מחיר הנכס, בצורה הרבה יותר אפקטיבית. לכן כל מי שמעוניין לרכוש דירה, חייב לבצע את בדק בית.