הפשרת קרקע חקלאית – מה זה אומר בעצם

הפשרת קרקע חקלאית – מה זה אומר בעצם

בשנים האחרונות, אנחנו שומעים יותר ויותר על המונח הפשרת קרקעות לבנייה. מדובר על תהליך שהחל בשנות התשעים ועם הזמן זה התרחב, בין אם זה באזורים ובין אם זה בכמויות הקרקע המופשרות. 

הרעיון של הפשרת קרקע חקלאית הוא מאוד פשוט. עד לפני מספר שנים, מרבית הקרקעות היו שייכות למדינה וחלקן היו מיועדות לחקלאות. עם הזמן, המדינה הבינה שהיא חייבת לשחרר יותר קרקעות לבנייה ואין טעם להחזיק קרקעות חקלאיות, שכן יש פחות ופחות חקלאים, בזמן שיש עליה בכמות האנשים שזקוקים לקרקע לבנייה, בין אם זה לצורך מגורים או לצורך תעשיות. 

על כן, המדינה החלה בתהליך של הפשרת קרקע חקלאית. היא החליטה לאפשר לאנשים לרכוש קרקעות שהיו מיועדות לחקלאות, תוך שינוי ייעוד הקרקע לבנייה. בצורה כזו, אפשר היום ליהנות מהרבה יותר אפשרויות בנייה. אנחנו יכולים לראות את זה בעיקר במושבים, קיבוצים, כפרים ומקומות אחרים שנדרשים לכך. חשוב להבהיר, זה תהליך לא פשוט, שכן לא כל קרקע חקלאית המדינה ממהרת לשחרר לצורכי בנייה, וכן לא קרקע ניתן בהכרח לבנות עליה. 

כיצד אנחנו יכולים ליהנות מכך

בסופו של דבר השאלה היא,, כיצד אנחנו יכולים ליהנות מאפשרות של הפשרת קרקע חקלאית להשקעה. התשובה לכך די פשוטה. ברגע שאנחנו מוצאים קרקע מופשרת שניתן לרכוש אותה, אזי עלינו לבחון האם זה באמת משתלם מבחינה כלכלית, ואם כן, האם שווה לנו להשקיע בה. 

עצם העובדה שמדובר בקרקע שאנחנו יכולים לרכוש ולבנות, כבר מעניק לנו יתרון משמעותי, אך יחד עם זאת, אנחנו צריכים לבדוק, האם האפשרות לבנות על הקרקע היא מיידית, האם היא מותנית בתנאים מסוימים, כמה עלינו לשלם עבור הקרקע ואיך מתבצע התהליך כולו. 

מעבר לכך, אנחנו צריכים לבדוק, מה קורה באזור מסביב, האם הוא מיועד לפיתוח, מה בדיוק עומדים לבנות מסביב והאם משתלם לנו להשקיע במקום מבחינה כלכלית, שכן יכול להיות שאין ביקוש לאזור הזה כיום. מה שכן, חשוב שנבחן את האזור בטווח הארוך ולא רק בטווח הקצר. כך נדע אם ההשקעה משתלמת לנו.