המגוון הרחב של חפצי יודאיקה

המגוון הרחב של חפצי יודאיקה

אנשים רבים נתקלו במושג יודאיקה אבל לא מבינים עד הסוף מה הוא אומר. המשמעות של המושג יודאיקה הוא פשוטו כמשמעו יהדות והוא מסמך את כל מה שקשור לחפצי אמנות הקשורים למסורת היהודית. בעבר היו אלה הזרים שכינו את האמנות היהודית יודאיקה אבל היום מדובר בקשת רחבה של חפצים שזכו לשם הזה. אפשר להתייחס למוצרים ממשפחה זו הן ככאלה שהפכו להיות חלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו והן לאלה בהם אנו עושים שימוש אך ורק בחגים ומועדים מיוחדים.

יודאיקה בחיי היום יום, שישי ושבת

כיפות, ספרי קדושה, פמוטים או, כלים לנטילת ידיים, מזוזות, כוסות משקה לקידוש ויין, מחלק יין, בקבוק יין, צלחות קידוש, מגשי חלות, שרביט הדלקת ועוד. 

יודאיקה בחגים ומועדים

חנוכיות, צלוחיות דבש, צלחות מיוחדות לראש השנה או פסח, קופסאות לאתרוג, רעשנים, בתי מגילה, סביבונים, צלחת למצות, שופרים, הגדות של פסח ועוד.

יודאיקה באמנות

רימונים מקרמיקה, כסף או חומרים אחרים, מנורות, תמונות, צילומים וציורים הקשורים באופן כזה או אחר למסורת היהודית, עץ החיים, רימונים לספר תורה, יד לספר תורה, כתר לספר תורה, תיקים לספר תורה ועוד.

מתי נהוג לרכוש חפצי יודאיקה?

ובכן יש כל מיני אירועים מיוחדים שבהם נרצה להתחדש או להעניק למישהו מתנת יודאיקה. זה יכול להיות למשל כאשר אנחנו מגיעים לבקר חברים או בני משפחה בחו“ל ורוצים להעניק משהו מיוחד שקשור לארץ ישראל ולמסורת היהודית, זה יכול להיות כאשר אנחנו מוזמנים לארוחה בערב שישי או בשבת או בחג ורוצים להעניק מתנה ייחודית מכסף או אפילו כשאנחנו רוצים להתחדש בעצמנו במשהו מיוחד לקראת החג שמגיע. כל המוצרים הללו מזכירים לנו לאורך החיים את השורשים שלנו, את המסורת היהודית והמנהגים שלנו.

כיום ישנו ביקוש רב לחפצי יודאיקה עתיקים, וכדאי לחפש רוכשי עתיקות, קונה כלי כסף, או רוכשי חפצים יהודיים מסורתיים מכל הסוגים אם ברצונכם להבין כמה הם שווים.