הריסת מבנים – מתי וכיצד עושים את זה

הריסת מבנים – מתי וכיצד עושים את זה

בדרך כלל, אנחנו שומעים, עוסקים, במקרים של בניית מבנים חדשים, אך כפי שאנחנו יודעים יש גם צד שני למשוואה. צד שמתייחס לכל הנושא של הריסת מבנים קיימים. יש מקרים מסוימים בהם זה נדרש, ובאותם מקרים, צריך גם לדעת כיצד לעשות זאת בצורה נכונה. 

לפני שנסביר מתי וכיצד הורסים מבנים קיימים, צריך להפריד בין מקרים בהם זה נעשה על ידי הרשויות מסיבות של אי עמידה בתנאי החוק לבין מקרים בהם זה נעשה על ידי גורמים פרטיים לצורכי בנייה או לצרכים אחרים. 

מקרים בהם הורסים מבנים בגלל אי עמידה בתנאי החוק, מוכרים לנו כאשר המבנה נבנה ללא אישורים, בניגוד לחוק, על קרקעות שאינן שייכות למי שבנה את המבנה ועוד. מדובר על מקרים שעוברים את כל ערכאות המשפט, לפני שזה מתבצע בפועל. 

לעומת זאת, הריסת מבנים מסיבות אחרות נעשית כאשר מדובר במבנה ישן שצריך להרוס אותו על מנת לבנות במקומו מבנה חדש או אם מדובר על מבנה מסוכן שרוצים להרוס במטרה לבנות מבנה מחודש. יש גם מקרים, בהם אנחנו מחליטים להרוס חלק מהמבנה, על מנת להרחיב שטח פתוח או ליצור שטח כזה. 

כיצד עושים את זה

על מנת להרוס מבנה, יש לשכור קבלן הריסות מומחה, שידע לתחום את המקום בצורה נכונה, ולאחר מכן להתחיל את תהליך הריסת המבנה באמצעות כלים כבדים, זאת אחרי שכל החפצים הוצאו מהמבנה וכן וידאנו שאין אף אחד במקום. 

לפני סיום חשוב להדגיש, אנחנו יכולים למצוא קבלני הריסות שונים, החוכמה היא כמובן למצוא גורם מקצועי ומנוסה, אשר ידע לספק לנו את כל המידע הרלוונטי לפני וידע לבצע את התהליך בצורה נכונה ובטוחה.