למה כדאי להשקיע בקפריסין

למה כדאי להשקיע בקפריסין

ישראלים רבים אשר רוצים להגדיל את סך ההכנסות שלהם, מחפשים דרכים היכן להשקיע את הכסף שעומד לרשותם. חלקם בוחרים לעשות את זה דרך מניות, אגרות חוב וכדומה, אחרים מעדיפים להשקיע בנדל"ן, מתוך הבנה שעם הזמן ההשקעה תשתלם, הם יחזירו אותו ויוכלו ליהנות מרווח משמעותי.

העניין הוא, לשם כך צריך לדעת איפה נכון להשקיע את הכסף. הרי לא כל השקעה בנדל"ן בהכרח יוצרת רווח. זו אחת הסיבות שישראלים רבים בוחרים לחפש נדל"ן מעבר לים ולא משקיעים בישראל. למשל, הם בוחרים לבצע השקעות נדל"ן בקפריסין ולא בתל אביב או ירושלים. אף על פי שמדובר במקומות הרבה יותר קרובים אליהם.

בשביל להבין מדוע משתלם להשקיע בקפריסין, צריך להבין על מה מתבססת השקעה בנדל"ן. כשאנחנו מחליטים לרכוש נכס ולהשקיע בו, אז המטרה היא להפוך את המבנה ראוי לשימוש ואז להשכיר אותו, כשהמטרה היא, שדמי השכירות יכסו את ההשקעה ולאחר מכן יירו עבורנו רווח. ככל שדמי השכירות יהיו גבוהים יותר, כך נחזיר את ההשקעה מהר יותר ונוכל להרוויח ממנה.

מדוע משתלם להשקיע בקפריסין

ההנחה הסבירה היא, שאנחנו לא יכולים להרוויח על נכס בתל אביב או בערים גדולות אחרות בישראל, כי מחיר הנכס הוא גבוה מדי בשביל שנוכל להחזיר את ההשקעה, אם נלך לפריפריה, אז נגלה שהמחיר אולי נמוך אבל הביקוש לשכירות היא נמוכה ולכן ייקח הרבה זמן עד שנחזיר את ההשקעה אם בכלל.

לעומת זאת בעת רכישת נכס בקפריסין אנחנו נהנים משני התנאים. תנאי אחד הוא, מחירי נכסים סבירים, לא מדובר על לונדון, פריז או ברלין שם המחירים הם מאוד גבוהים. תנאי שני, יש ביקוש לשכירות, בין אם זה בקרב תושבי המקום, זרים שעובדים במקום או אפילו תיירים שרוצים לשכור נכסים לתקופה מסוימת. זה מאפשר לנו להחזיר את ההשקעה בזמן סביר.