תמ"א 38 – דגשים חשובים שצריך לדעת על הקבלן

תמ"א 38 – דגשים חשובים שצריך לדעת על הקבלן

כל דיירי הבניין שלכם כבר מבינים שאין מנוס מאשר לפנות לתהליך שיפוץ. התשתיות כבר ישנות, המראה לא כמו פעם ואתם זכאים לפתוח בתהליך תמ"א 38. אולם, רגע לפני שמתחילים, המשימה הכי חשובה שלכם היא להבטיח שאתם עושים צעדים אחראיים ומתקשרים עם אנשי המקצוע המנוסים והבטוחים ביותר. לשם כך, אתם צריכים לשוחח עם הקבלן הפוטנציאלי בפתיחות, לבקש את כל המידע הנחוץ לכם ולהחליט על בסיסו האם תוכלו לעבוד יחד בצורה מיטיבה לאורך זמן. 

שלושת כללי הברזל בהתקשרות עם קבלן בנייה

כדי לצלוח את תהליך השיפוצים, חשוב לוודא כי קבלן הביצוע שלכם עומד בשלושת הפרמטרים הבאים:

  1. רישיון עבודה – ללא רישיון עבודה, הקבלן הוא בעצם אדם העובר על החוק ואין לו סמכות לבצע פעולות לשיפוץ המבנה שלכם. תוכלו לבדוק את אמינות הקבלן שלכם, בחיפוש מהיר בפנקס הקבלנים הישראלי.
  2. ביטוח עבודה מקצועי – כל קבלן שמכבד את עצמו משקיע משאבים בשירותי ביטוח לקבלני בנייה, לכל צרה שלא תהיה. ואתם רוצים לוודא שיש לקבלן שלכם חברת ביטוח ששומרת עליו ומגבה אותו בעת הצורך.
  3. ניסיון מקצועי – כדי לענות על כל דרישות פרויקט תמ"א 38 על הקבלן להכיר את החוק ולהיות מנוסה. אל תחששו לבקש תיק עבודות ולשמוע את חוות דעתם של דיירים בפרויקטים דומים.

יוצאים לדרך בראש שקט

אתם משקיעים משאבים עצומים בפרויקט תמ"א 38 במבנה שלכם (קראו על ביטוח תמ"א 38 בקישור). ולכן, זו היא החובה שלכם לברר את כל המידע הדרוש לכם לפרויקט, עוד לפני ההתקשרות עם הקבלן. רק כך תוכלו לצאת בראש שקט לתהליך השיפוצים ולהגיע לקו הסיום כאשר אתם מרוצים לחלוטין מתוצאות העבודה ויכולים להנות ממבנה חדש ומזמין למגורים.