כמה עולה יועץ משכנתאות

כמה עולה יועץ משכנתאות

השאלה הראשונה שבדרך כלל אני  נשאל בשיחה ראשונה עם לקוח : כמה עולה יועץ משכנתאות לדעתי, יותר חשוב להבין מה התועלת בלקיחת יועץ משכנתאות. וכמה כסך מרוויחים בחיסכון בלקיחת יועץ ולא כמה צריך לשלם לו. אבל אני מבין את המקום של השאלה הזו. הרי אנחנו ישראלים.


כמו בכל תחום יש שונות גדולה במחירים של היעוץ. זה נובע מהבדל במקצועיות של יועצים שונים. משנות הניסיון, מהשירות שמספקים יועצים שונים. חשוב להבין יועץ משכנתאות מומלץ יכול לחסוך על משכנתא רגילה בין 60 ל 80 אלף ₪ . משכנתא ממוצעת כיום היא בסדר גודל של כ 700-800 אלף. כמובן אם לוקחים משכנתא יותר גדולה החיסכון הכספי יותר גבוהה. וזאת מעבר לחיסכון בזמן ובירוקרטיה ללקוח שלא פחות חשובים .

עלות יועץ משכנתאות משתנה כאמור בהתאם למורכבות התיק. ככל שמדובר בתיק יותר מורכב הרי  עלות התיק יותר יקרה. בתיק מורכב יועץ המשכנתאות צריך להשקיע יותר זמן בהגשת התיק. ובעיקר בשכנוע הבנקאי בסניף שכדאי בכלל להגיש את התיק. הבנקאי מעדיף להעביר תיקים פשוטים. כי בזמן שהוא מגיש תיק מורכב הוא יכול להעביר שני תיקים פשוטים. תפקיד יועץ המשכנתאות למצוא אתת הבנקאי המתאים ולהגיש דרכו.


בנוסף עלות יועץ המשכנתאות לא נגזרת רק מכמות השעות שלוקח לטפל בתיק. התשלום הוא עבור הניסיון ,המקצועיות והקשרים של היועץ בבנקים השונים.
כן , לקשרים של יועץ המשכנתאות חשיבות רבה מאוד. רמת הקשרים תקבע לפעמים אם משכנתא של לקוח תאושר או לא. לפני שמדברים בכלל על התועלת של היועץ בקביעת התמהיל והמשכנתא.
במקרים של שיפור דיור בהם רוכשים דירה לפני שמוכרים את הדירה הקיימת יש צורך באישור כמה משכנתאות. גישור על הדירה הקיימת וגם גידור ומשכנתא סופית על הדירה הנרכשת. כמובן שעלות יועץ המשכנתאות בתיק כזה יותר יקרה.


יש קשר בין המחיר של יועץ המשכנתאות והשירות שמתקבל. אין ארוחות חינם. במקרים רבים מחיר זול מעיד על שירות חלקי . במשכנתא זה יכול להתבטא בהפרשים של עשרות אלפי שקלים. הרבה יותר מהפער בין מחיר של יועץ משכנתאות מומלץ לבין מחיר זול. במשכנתא לא כדאי להמר על היועץ. חשוב לבדוק היטב את היועץ, לקבל המלצות. ולדבר קודם.


גם במקרים רבים יועץ זול מסתפק רק בהכנת תמהיל ולא עושה משא ומתן בין הבנקים. לדעתי גם אחד החלקים החשובים בתהליך היעוץ זה הצטרפות היועץ אל הלקוחות בפגישת החתימות בבנק. זה חלק בשירות שכל כך חשוב בתהליך.