מטבח פרובאנס – קווים לדמותו של המטבח המיוחד

מטבח פרובאנס – קווים לדמותו של המטבח המיוחד

מטבח פרובאנס שואב את השראתו מחבל הארץ פרובאנס. חבל ארץ זה נמצא בדרום צרפת, חולק את גבולותיו עם הים התיכון ועם איטליה והוא מרהיב ביופיו. אנשים רבים שביקרו ברחבי צרפת, סבורים שחבל פרובאנס מתאפיין במראה היפה ביותר בצרפת.

מטבח פרובנס לבן למשל הוא מטבח שמעוצב בסגנון הכפרי. כמטבח כפרי, מתבסס עיצובו על עץ מלא, כאשר ישנו שימוש במגוון סוגים של עצים. ברוב המקרים, יכיל המטבח פריטים כבדים וגדולים ויהיה צבוע בצבעים שונים. פתרונות האחסון הנפוצים במטבחי פרובאנס הם מדפים חיצוניים. 

האווירה שמתקבלת כאשר מעצבים מטבח פרובאנס היא כפרית וחמה, אך כאשר חושבים לעצב מטבח בסגנון זה, יש להתחשב בעיצוב של שאר החללים שבבית. לבית שמעוצב בסגנון מודרני למשל, פחות יתאים מטבח פרובאנס. במידה שהבית מעוצב בסגנון כפרי, כדאי מאוד לבחור במטבח פרובאנס, משום שהוא ישתלב באופן הרמוני עם שאר חלקי הבית.

מידע נוסף על המאפיינים של מטבח פרובאנס

כפי שציינו – מטבחי פרובאנס מתאפיינים במראה חמים וכפרי וחומר הגלם המרכזי ממנו הם מיוצרים הינו עץ מלא, כאשר העצים יכולים להיות מסוגים שונים. 

חשוב להדגיש כי מעבר ליופיו, יש לעץ המלא יש יתרונות רבים: הוא עשוי מחומרים טבעיים, הוא יכול להחזיק עומס רב, הוא איכותי, עמיד לאורך זמן והוא בטוח ויציב יותר מאשר חומרים רבים אחרים. 

נוסף על כך, מכיל מטבח פרובאנס משטחי עבודה רחבים וגדולים ותמיד יימצא במטבח בר או אי בתוספת כיסאות נוחים שמאפשרים לבני הבית לארח. 

במטבח פרובאנס יש משהו מאוד עתיק, צנוע ומעורר נוסטלגיה (ההיפך מקולקציית מטבחי יוקרה כמו כאן), אך כדי שתתקבל תחושת נוסטלגיה, יש לעצב את המטבח באופן שהוא יהיה גם מודרני וגם פרקטי ולשלב בין אלמנטים גסים ובין אלמנטים עדינים. 

כמו כן, יש לבחור בגוונים בהירים. הצבע הנפוץ ביותר במטבחי פרובאנס הוא שמנת. על ידי בחירה בגוונים בהירים ניתן לקבל מראה נקי ומעוצב ולהדגיש אלמנטים שונים.

מטבח פרובאנס – מטבח קסום שמעורר נוסטלגיה

בעולם שלא מפסיק לרוץ קדימה ורק נהיה יותר ויותר טכנולוגי ותעשייתי, הופך מטבח פרובאנס למטבח ייחודי ונוסטלגי, מטבח שמזכיר את הסגנון שהיה רווח בעבר – סגנון פשוט, נקי וצנוע אך איכותי ביותר.

 מטבח בסגנון זה, הופך את הבית, גדוש המכשירים המתקדמים, למקום חמים יותר, ומכיוון שהוא עשוי מחומרי גלם איכותיים, הוא מחזיק מעמד למשך שנים רבות.