מה ניתן לעשות ברגע שיש אי התאמות במסירת דירה

מה ניתן לעשות ברגע שיש אי התאמות במסירת דירה

מכיוון שרוב רוכשי הדירות החדשות אינם קבלני בניין, הם לא יכולים להבחין בכל הליקויים בדירה בעת קבלת המפתח מהקבלן. הדרך הנכונה היא להזמין מהנדס אזרחי, אשר יעבור באופן מדוקדק על כל הדירה באמצעות ציוד מקצועי. 

> קראו גם על פיצוי על הפקעת קרקעות בקישור זה

ליקויים בדירה חדשה

המהנדס מכין דוח ליקויים ומדריך את הלקוח על כל אחד מהם, אם מדובר בליקוי אקוטי כמו לדוגמה בעיה בטיחותית במעקה המרפסת, או מים כלואים מתחת למרצפות בחדר האמבטיה. או לחילופין ליקויים אשר אינם אקוטיים ולכן אינם דחופים לביצוע, כמו בעיה של צבע במיקום מסוים או התקנת מקלחון. 

אי התאמות במסירת דירה 

במקרים מסוג זה, הלקוח פונה לקבלן ומבקש ממנו לטפל בנושאים האקוטיים ללא דיחוי כיוון שלאור הבעייתיות, הלקוח לא יכול להיכנס לגור בדירה. המחויבות של הקבלן היא לבצע את התיקונים הנדרשים תוך פרק זמן קצר, כדי לא לעכב את מעבר המשפחה למגורים בדירה החדשה. 

לגבי הליקויים אשר אינם דחופים, הקבלן יכול לבצע אותם במהלך שנת האחריות בתיאום עם הדיירים.

תביעה נגד הקבלן 

אם הקבלן אינו מוכן לטפל בליקויים המהותיים, הלקוח פונה לעורך הדין כדי שיוציא נגדו מכתב המורה לו לתקן לאלתר את הנקודות הבעייתיות, לפני הגשת תביעה משפטית. 

> קבלנים בצרות? בדקו ליווי משפטי לקבלני משנה

אם הקבלן מבין את חומרת העניין, הוא מבצע את התיקונים הנדרשים. המהנדס בודק את העבודות שנעשו באופן מקצועי ומאשר אם הכול בוצע בדרך הנכונה.

אך אם הקבלן מסרב לבצע את התיקונים, הלקוח מבצע את התיקונים הנדרשים על חשבונו ותובע את הקבלן על מלוא הנזק בהתאם לעלויות של כל אחד מהליקויים ובנוסף לכך על עוגמת נפש ועל האיחור בכניסה לדירה, עקב הליקויים שהתגלו ולא תוקנו במועד.