סוגי פרויקטים בגובה בעולם הבנייה

סוגי פרויקטים בגובה בעולם הבנייה

חל שינוי ניכר בשנים אחרונות בתחום הבניה, שיקום מבנים ושיפוצים. עבודות גובה המתבצעות באמצעות חבלי סנפלינג וציוד מתקדם מסייעות להוזיל בצורה משמעותית את עלות הקמת הפיגומים ופירוקם. 

כידוע, עד לפני מספר שנים בכל פרויקט אשר עבר תהליך שיקום או שיפוץ היו מקימים סביבו פיגומים עליהם הייתה מתבצעת העבודה. מדובר בשיטה מסורבלת אשר מייקרת את תהליך השיפוץ או הבניה ומורידה בצורה ניכרת את רמת הבטיחות בפרויקט.

יחד עם זאת, כאשר בוחרים לעבוד בשיטה המיושנת של הקמת פיגומים הדבר מעודד פריצות וגניבות בזמן הבניה. פעולות המתבצעות באמצעות פתרונות בגובה כמו סנפלינג, מנופים ובמות הרמה מאפשרות לייעל תהליכים ולהוזיל עלויות. יחד עם זאת, עבודות אלה מעלות את רמת הנגישות לאזורים בעיתיים במבנה.

אילו סוגים של עבודות ניתן לבצע בעזרת סנפלינג?

איטום גגות וחלונות, איתור נזילות, שיקום מבנים וחיפויים חיצוניים, עיבוי מבנים, שיפוץ מבנים משותפים, תיקון מרזבים בגובה, ניקוי חזיתות וחלונות באתרי בניה, חיזוק אבנים ושיש, השלמת פסיפס, עבודות הקשורות למערכות אינסטלציות חיצוניות ועוד.

איך זה מתבצע בפועל?

בשלב הראשון, חשוב קודם כל להגדיר את סוג העבודה. בשלב הבא מתאימים את פתרון העבודה ומגדירים את כמות כוח האדם הדרושה לביצוע עבודה זו. מגדירים כללי בטיחות לצוות, קובעים תכנית עבודה מסודרת ועוברים לשלב הביצוע. כל עבודה שונה מהאחרת ואופי התהליך נקבע בכל פעם מחדש. 

לפני שבוחרים חברה לפרויקט בגובה כדאי לוודא:

  1. שהצוות מיומן ועובר הכשרות מדי כמה חודשים.
  2. שלחברה יש את כל הציוד הדרוש לביצוע עבודות בצורה בטיחותית ועל פי התקן.
  3. את לוח זמנים של ביצוע העבודה.
  4. שהחברה מבוטחת בהתאם לכל הביטוחים המתאימים לרבות ביטוח צד ג‘.